
Hogyan tud az életed fenekestül felfordulni 140 perc alatt?
A Victoria egy különleges bűvészmutatvány, s bár minden varázslatnak megvan az a veszélye, hogy a trükköt megismervén az egész produkció egy olcsó bazári mulatságnak tűnjön, itt szerencsére a trükk a filmélmény szerves részévé válik.

Igen, alapjáraton tényleg ennyi volna a történet, egy egyszerű tartalomismertetést olvasva simán leírhatnánk magunkban az egészet, ám ekkora hibát még véletlenül se kövessünk el, hiszen még nem ejtettünk szót a varázslatról. A Victoria ugyanis egy olyan film, amit az elejétől a végéig egy snittben vettek fel. Nincs vágás, nincs számítógépes utómunka, nincs jótékony CGI snitt átmosás, mint a Birdmanben, itt kérem szépen 138 perc alatt történik minden, valós időben, valós helyszíneken. A kamera nem távolodik el egy pillanatra sem Victoriától, ott táncolunk vele a sztori kezdetén a techno buliban, mögötte ólálkodunk, amikor megismerkedik a négy egyszerű, de amúgy szimpatikus sráccal, hogy aztán uszkve egy óra után nyakunkba zúduljon egy tömény adrenalin-koncentrátumm a már említett rablással és meneküléssel tarkítva.

Persze a Victoria sem tökéletes, néha kicsit megterhelő a kézikamerás rángatózás, de máshogy talán lehetetlen egy ilyen technikai kihívást megoldani. Az apróbb üresjáratokon könnyedén túlbillent a kitűnő zeneszerző, zongorista Nils Frahm csodálatos filmzenéje. Egy ilyen filmnél a színészeken is rengeteg múlik, meg is lepődtem, hogy a sok improvizációs jelenet ellenére is milyen sallangmentes alakításokat láthatunk.
Túlzás nélkül állíthatom, hogy a Victoria az utóbbi évek egyik leghatásosabb filmje, mely meghálálja minden vele töltött percét és külön ajánlom mindenkinek moziban való megtekintését, mert ha valahol, akkor itt könnyedén elronthatjuk a varázslatot egy közbeiktatott kaja/pia/pisi-szünettel.
https://www.youtube.com/watch?v=5MgH7ddxaZ0


