
A sorozat röviden arról szól, hogy egy idilli díszletben pár egyetemista diák éppen megúszni kíván egy gyilkosságot, miközben a tanáruk azt oktatja nekik, hogy hogyan ússzanak meg egy gyilkosságot.

A sorozat összetéveszthetetlenül Shonda Rhimes kezéből került ki, aki nem ma kezdte a szakmát. Ő volt felelős a Scandalért és a Grace klinikáért is, amik jellemzően vonultatnak fel erős női karaktereket éppen annyi drámával, amit még kellemesen bír el a képernyő, egyszerű és biztos recepttel dolgozik, ami beülteti a nézőit hétről hétre a kanapéba. A legjobb a sorozataiban mégis az, hogy teret hagy a főszereplőknek a játékra, amiben kinyílhatnak; ezt köszönheti neki a főszereplő is, Viola Davis, aki ennek a szerepnek hála történelmet írta azzal, amikor zsebre vághatta idén első afro-amerikai nőként az Emmy-díjat, a legjobb női főszereplőnek járót, dráma kategóriában. Teljesen megérdemelten tette mindezt, mert olyan magasságokat és mélységeket kellet betáncolnia ebben a szériában, hogy abba a néző is beleszédült olykor.
A How to get away with murdernek nincsenek magvas világmegváltó gondolatmenetei, alapvetően a krimi és a dráma közötti emelvényeken kötéltáncol, de mivel nem is várhatjuk el minden sorozattól, hogy népoktató jellemzőkkel bírjon, így keserű szájíz nélkül érjük be azzal, hogy a szórakoztatásé és az izgalmaké a főszerep.
A történet szerint Annalise Keating (Viola Davis) egy sikeres ügyvédnő, aki emellett a helyi egyetemen tanít, ahol olyan hírnévre tett szert, hogy a diákok rettegve, de tisztelettel ittas tekintettel járnak be az óráira. Annalise, szokásához híven, mindig kiválaszt az évfolyamból 4-5 tanulót, akik a lehetőség aranyozott padlójú fellegvárában érezhetik magukat a titulustól, azonban arról van szó, hogy a tanár bevonja őket az aktuális ügyeinek felgöngyölítésébe, így ezek a kiválasztottak tulajdonképpen elvégezhetik az ügyvédi munka legalját. Persze a lehetőség attól még lehetőség, mert véres küzdelem megy érte, hogy Annalise Keiting első számú csicskásai lehessenek, ugyanis ilyen mentor szárnyai alól kikerülve szinte biztosított, hogy ők is sikeres ügyvédként végezik.
A diákok, akik az ügyvédnő mellett főszerepet kapnak, ugyancsak nagyon jól behatárolható jellemzőkkel bírnak, ami néha kicsit izzadságszagú, de tudjuk, hogy nem lehetnek egyszerű mezei szereplők, hiszen akkor senki nem figyelne rájuk. Alapvetően mindegyik borzasztóan törtető és első látásra idegesítő figura. Így kapjuk meg az elkényeztetett szépségkirálynőt, a túlhelyes és homoszexuális szépfiút, az idegesítő seggfejt, a önkereső karrierista mexikói lányt és az árva, nemeslelkű, de nagy álmokkal teli fiút. Mindezt úgy kell elképzelni, hogy a tanítványok megállás nélkül az ügyvédnő házában vannak, hogy dolgozzanak és a heti ügyeket megoldják, ahol a főszereplőnk amúgy látszólag boldogan él férjével, még boldogabban él nemi életet a szeretőjével plusz ott van még egy férfi és egy nő, akik Annalise jobb- és bal-keze, kicsit homályban is vannak és néha nem igazán értjük mit keresnek ott, de lüktet a képernyőről, hogy fontos szerepük van.

Viola Davisnek meg gratulálunk az Emmy-hez, amit megérdemelt, mert olyan átéléssel játszotta el Annalise Keating karakterét, hogy öröm volt nézni, még a legrutinosabb sorozatnézőket is meg tudta téveszteni drámaiságával. Nem csinált egysíkú szereplőt magából, teljesen életre keltette a figurát. Megközelítőleg sem alakít úgy senki a sorozatban, mint ő, de olyan hihetetlen karizmája van a nőnek, hogy mellette mindenki jól mutat bármilyen szerepben.
Itthon jelenleg a VOX csatorna (korábban az AXN) adja az Amerikában az ABC-n futó sorozatot.
Nem a How to get away with murder lesz az új kultsorozat, de lehet szeretni. Mindent megad ahhoz, hogy izgulj rajta és a szórakoztatás puhára bélelt bársonyszékében élvezz egy újabb, gondosan elkészített amerikai sorozatot a futószalagról. Ha valamire pedig megtanított ez a sorozat az nem más, hogy egy gyilkosságot kétféleképpen úszhatsz meg: vagy el sem követed, vagy Annalise Keatinget fogadod föl ügyvédednek.


