
A hátrahúzós kaland
Fitymaszűkületre alapozni egy film cselekményét elsőre talán merész vállalkozásnak tűnik, de az olaszok még ebből is képesek minőségi vígjátékot gyártani. Fiúk, lányok, öregek, fiatalok, prostik és a tenger gyümölcsei, ahogyan egy kamasz látja a világot.
Edoardo átlagos kamasz kis szépséghibával. Szülei úgy tudják, hogy fitymaszűkülete magától elmúlt, de ez nem igaz. Itt a nyár, a tengerpart megtelik csinos lányokkal, tombolnak a hormonok, de hősünknek minden próbálkozás fájdalommal jár, így még magával sem csinálja, nemhogy lányokkal. A kamaszkor önmagában is szívás, hátha még az embernek ilyen gondjai vannak. Pedig a tengerparti lányok egyike igencsak érdeklődik iránta, ráadásul a szomszéd lány is hazajött a szünetre, akivel gyerekkori barátok. Szerencsére itt van neki a legjobb barátja, aki mindenre tudja a megoldást, így sikerül szert tenni az első szexuális tapasztalatokra egy prostituált és egy polip segítségével.

Duccio Chiarini első filmje nagyon szerethető, erőssége az őszinteségében és a főszereplő játékának hitelességében rejlik. Matteo Creatini tökéletesen hozza a kamaszt, aki a problémájával képtelen egyedül megbirkózni, de fél azt másokkal megosztani és így a segítségüket sem tudja elfogadni. Csendes és visszahúzódó, de egyben olvasott és érzékeny. Mindig görnyedten jár, hogy minél észrevétlenebb maradjon a világ számára, közben pedig nyitna a világ, de leginkább a másik nem felé. Ezek a kettőségek folyamatos feszültségben tartják, frusztrálják, ami megannyi ügyetlen próbálkozásban tetőzik. A srác az életben ennek totál az ellenkezője, ez már akkor kiderült a személyes találkozás során, ahogy megjelent és ledobta magát a fotelbe, az interjú – amit hamarosan olvashattok az oldalon – csak megerősítés volt.
A szűkölő kamaszkor nem csak nosztalgiázni jó, a fiatalabb korosztály is megtalálja a számításait, hiszen a világ akármilyen gyorsan változik, a felnőtté válás megpróbáltatásai és szépségei időtlenek.


