
A Cop Mortem egy zsánerfilm. Ennek a gyermeki lelkesedéssel elkészített magyar akciófilmnek leginkább olyan íze van, mintha egy házibuli végén találnánk egy tízéves Zsaru-magazint. A készítőn kívül valószínűleg senki nem vette komolyan ezt a filmet. A hangsúly a szórakoztatáson van, és mélyebb értelmet azért nem szabad keresni benne, mert egész egyszerűen nincs.

A történet szerint Magyarországon egy szekta brutális rendőrgyilkosságokba fog és a végkimerültségben szenvedő jardok kapnak maguk mellé egy James Bond-titokzatosságú nyomozót az Interpoltól Kamarás Iván személyében. A zsaruk hol rivalizálnak, hol cimborálnak az új ügynökkel, de a hajsza megkezdődik, ami Ganxsta Zolee vezette motoros klubokkal, túlcsinos egyetemi professzorhölgyekkel és fight club hangulatú alagsori edzőtermekkel van kikövezve. A 13. kerületi Rendőrpalotában történő ész nélküli és vérre menő nyomozást úgy kell elképzelni, hogy körülbelül 15 ember járkál körbe körbe egy padlószőnyeges és fűrészporos tapétával dekorált szobában, miközben unottan cipelnek a kezükben egyik asztaltól a másikig egy A4-es fénymásolópapírt és néha felvesznek egy vezetékes telefont, ami valószínűleg nem is csörgött. Ehhez nem is lehet mit hozzáfűzni, úgyhogy beszéljünk arról, ami nem a nevetség tárgya.

A Cop Mortem nem jó film, de nem vagyunk hajlandóak azt mondani, hogy rossz; egyszerűen pontosan azt az érzést váltja ki belőlünk ez a mozi, mint amikor egy öt éves kisgyerek nagy műgonddal megrajzol egy pálcikaembert, amit a szülei érzékenyen megcsodálnak majd mint egy Klimt festmény, bekeretezve kitesznek a falra.


