
Az Outlander egy igazi vadregényes, hősszerelmes, szexes, kardozós, kosztümös sorozat. Olyan az egész, mint egy érzelmektől túlcsorduló, mocskos lányregény tele fordulatokkal, aminek hősnője a jövőből érkezett a 18. századba, ahol próbálja túlélni a barbár körülményeket, miközben rátalál az igazi nagybetűs szerelem. Borzasztóan nyálasan hangzik, de egy elég nívós sorozatról van szó.
Diana Gabaldon regénysorozata hatalmas siker, amit nagyon hűen vittek képernyőre. A készítő Ronald D. Moore, akinek a Csillagközi rombolót is köszönhetjük. Két évad ment le eddig az Outlanderből, aminek hamarosan érkezik a harmadik évada, de már a negyedik is be van rendelve. Egy elég nagy költségvetésű sorozatról van szó, ami nagyon picit hasonlít a Trónok harcához. Persze itt nem annyira fiktív a világ, de hasonlóan misztikusak a helyszínek, igényesek a kosztümök és bőven van miért izgulni. Az Outlandert azonban a smaragdzöld tájak, a Skót felföld, a 18. század mocska, az állig felpolcolt mellek, a jószívű parasztok, a vadszerelmes férfiak, a gonosz parancsnokok és a skót szoknyák jellemzik.


Ebben az autentikus környezetben folyamatosan egyre jobban megismerjük a szerelmeseket, akiknek annyi vad kalandban és explicit szexben van része, hogy nem győzzük kapkodni a fejünket. A díszlet iszonyatosan igényes, a karakterek rettenetesen tudatosan és okosan vannak felépítve, amire van is idő, hiszen a részek egy órásak. Lehet, hogy az Outlander egy olcsó és túlfűtött lányregénynek tűnik és valójában az is, de kosztümös, romantikus sorozatból ennyit még nem hoztak ki. Valószínűleg az alapanyag is nagyon jó hozzá, de a néző azon kapja magát, hogy a bűnös élvezetnek induló sorozatnézés erős függéssé alakul, mert valahogy tényleg szép benne a szerelem és valóban izgulsz, hogy mi lesz ezekkel az általad annyira megkedvelt főszereplőkkel. Semmit nem alibiznek el a készítés során, elég ha csak arra gondolunk, hogy szinte egy teljes részt szenteltek annak, ahogy egy férfi megerőszakol egy másikat. Azonban valahogy az a jó minden erotikus részben, hogy hozzátartoznak a történethez és viszonylag kevés benne az öncélú megnyilvánulás. Szinte kijár a nézőnek ez a romantikus pornó, mert ennyi szenvedésen utoljára talán Trónok harca szereplők mentek át, de míg az említett sorozatban folyton tudatosan várjuk bizonyos részeknél a halált vagy a csavart, addig az Outlanderban egy részen belül kapunk akár három váratlan fordulatot is, ahol mindig életre halálra megy a harc és ahol a szerelem nevében valóságosak az áldozatok.

Összességében az Outlander nem dolgozik széles palettáról, könnyen behatárolhatóak az összetevői. A kalandregényes románc célközönsége egyértelműen a nők. Viszont hiába tudja pontosan, hogy milyen elemekkel kell dolgoznia, attól még nem gyárt sablonokat; igenis ésszel nyúl a karakterektől kezdve a történetig és nem veszi hülyére a nézőket, nem rutinból szolgál ki minket és pontosan ettől működik, ettől válik a kategóriáján belül kimondottan igényes darabbá.


