
Jár a piros pont?
Nemrég érkezett a Netflixre érkezett egy igencsak eredeti alapötlettel rendelkező svéd thriller, amely az előzetese alapján hihetetlenül izgalmasnak tűnt, aztán kiderült, nem teljesen azt kaptuk tőle, amit ígért.
Mivel a fenti sorokban utaltunk rá, hogy az alapötlet bizony megvett minket kilóra, térjünk is rá a Vörös pont történetére. A film egy fiatal párról szól, akik másfél évvel az eljegyzés után nem épp a legboldogabbak, ezért a férfi, David (Anastasios Soulis) úgy dönt, elviszi kedvesét, Nadját (Nanna Blondell) egy romantikus, vadkempinges kirándulásra, melynek célja, hogy élőben, a szabad ég alatt láthassák a sarki fényt.

Azt gondolhatnánk, hogy ez a célkereszt végig rajtuk lesz, vagy legalábbis a film nagy részében, de ez inkább csak egy jelképes elnevezése annak a helyzetnek, hogy gyakorlatilag folyamatosan veszélyben van a pár élete. A fagyos, gyönyörű északi erdőben persze egyébként sem lenne könnyű életben maradni, pláne akkor nem az, ha az embert hidegre akarják tenni. Elindul persze a találgatás, hogy ki lehet az üldözőjük (a Nadja bőrszíne miatt pikkelő rasszista fogadós, vagy esetleg az a testvérpár, akinek meghúzták a kocsiját), de ennél persze fontosabb, hogy hőseink valahogy kijussanak a fák közül élve.
A Vörös pont összességében nem egy rossz film, az pedig nem rí le róla, hogy nem amerikai produkció, ellenben sokkal erősebb skandináv mozikhoz szoktunk. Bőven izgalmasabb lehetett volna, ha képes kiaknázni az alapötletben rejlő lehetőségeket. Arról már nem is beszélve, hogy semmi újat vagy maradandót nem tesz hozzá a filmes univerzumhoz. Vállalható iparos munka, de a címben feltett kérdésre egyértelmű a válaszunk: nem jár neki a piros pont.
Forrás: filmnow.hu


