
A jrpg vonaton nincsen fék, a Bandai Namco pedig rogyásig rakta a kazánt szénnel és nem is tervezi abbahagyni a pakolást, avagy így tarolja le a szabadidőnket a Tales of Arise.
A jrpg-k egyfajta bűnös élvezetet adnak annak, akinek nincs ideje több tíz órát eltölteni egy játékkal, mert itt általában bőven ötven pluszos vagy akár száz órás címekbe is belefuthatunk, a tisztelt publikum legnagyobb örömére. Nincs ez másként a Tales of szériával sem, ami már az 1995 óta van velünk és az első részt követően mondhatni csak egyre feljebb kúszott a sorozat ázsiója. A számtalan epizódot fájdalmas lenne egytől egyik felsorolni, de rengeteg fő és melléktörténet alkot egy franchise-t, ám kapcsolódási pont, néhány kivételtől eltekintve, nem feltétlen van közöttük. Külön öröm, hogy a Tales of Arise sem kapcsolódik semelyik epizódhoz, így egy teljesen új helyszínen, eddig sosem látott szereplőkkel mesél el egy teljesen új történetet. De elég is a mellébeszélésből, tartsatok velem és nézzünk a történések mélyére.


A játék az új hullámos akció rpg vonalat követi, így a harcokat valós időben, adott gombok és azok kombinációjának püfölésével tudjuk megvívni. A püfölés pedig egy igen találó szó, mert a játék előrehaladtával az ellenfelek életereje mocskos módon fog megugrani és csapatunk bővülésével, valamint az ellenfelek tömeges zúdulásával ez a rendszer a csatákat igen átláthatatlanná és gombcsapkodássá fogja degradálni, amit csak itt-ott fog megtörni egy-két látványosabb speciális támadás, amiket akár bizonyos társainkkal párban is elsüthetünk. A harcrendszer, a fejlődés jól kidolgozott és igen terebélyes skill fát is fogunk kapni, ám ennek ellenére a szinte az egész játék letudható az alapskillekkel. Ez mondjuk nem felétlen negatívum, de az ezzel való tökölést igazán feleslegessé teszi.
Az audiovizuális élmény egy szóval is páratlan, mint már említettem a szinkron zseniális, a hangok szuperül szólalnak, meg és a zene is telitalálat, remekül festi alá a különböző helyszíneket és szituációkat. A képi világot simán megirigyelné bármelyik menő anime és a tesztelésre használt Xbox One X-en is gyönyörű textúrákkal, hibátlan látótávolsággal és folyamatos képfrissítéssel találkoztam. Ez azonban talán betudható annak is, hogy a Tales of Arise nem igazán ugrott fel a teljesen nyíltvilágú hóbortra. Itt inkább érhető tetten egy csőjáték, néhány nagyobb helyszínnel melyek között bizony, ha rövid ideig is, de ott van a töltőképernyő. És erősen kilóg a lóláb az npc-knél, sokszor találjuk majd magunkat szembe a különböző modellek pofátlan újrahasznosításával. Ezek a hibák azonban nem vonnak le a remek történet, a rendkívül kielégítő csaták és a magával ragadó karakterek adta összképből.
Összességében a Tales of Arise egy igazán szórakoztató és kellemes élmény, bátran ajánlom bárkinek. Azonban akik a keményvonalasabb jrpg-ket és a körökre osztott csatákat keresik, itt erős hiányérzetük lehet a gombpüfölést előtérbe helyező csatáktól. Annak ellenére, hogy néha azért kilátszik min kellett spórolni az erőforrások felosztásánál, ez szépen kozmetikázva a háttérben lelehető csak fel. Cserébe atomstabil élményt kapunk, valóban remek látvány mellett. A történet alaphangon is felölel 45-50 órát, azonban a temérdek gyüjtögetnivaló és mellékküldetés ezt bőven kitolja, így jó ideig időzhetünk a játék kínálta világban. Mire vártok még? Irány felszámolni az uralkodó osztályt!
Legutóbb ezt teszteltük:




