Fejlesztő: KT Racing; Kiadó: Nacon; Platform: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S/X
Nem vagyunk manapság eleresztve autós címekkel, azonban a WRC sorozat stabilan, minden évben gondoskodik a ralikedvelők betevő falatjáról. Itt is van a WRC 10 és együtt megnézhetjük megéri-e idén is beruházni rá.
Mindig bajban vagyok az évenként megjelenő, különböző franchise-okra épülő játékokkal. Az általában sportágakat, vagy csak sporteseményeket feldolgozó alkotások gyakran kapják meg azt a kritikát, hogy nem érdemes évente, újra meg újra beruházni rájuk, mert általában ugyanazt az élményt kapjuk az aktuális átigazolások és klubesemények lekövetésével. Sajnos ez az sztereotípia tesztünk alanyát sem kerüli el, azonban talán idén egy kicsit kiforrottabb játékot tettek le elénk a fejlesztők, mint a korábbi évek során és valódi fejlődés is tetten érhető a háttérben, persze a néhány bosszantó hiba továbbgörgetésével.
A WRC 10-ben mindent elérhetünk, amit egy hasonló típusú játékban lehet, van karriermód, szabadjáték, online multi és azon kevesek közé tartozik, ahol még osztott képernyőn is kihívhatjuk barátainkat. De természetesen ezek a korábbi években is jelen voltak, jelentős újításként eddig nem látott pályákkal és egy Historic móddal próbálják idén is kiénekelni a játék árát a pénztárcánkból, több-kevesebb sikerrel. Mondom ezt azért, mert a pályák annyira nem is, de a Historic mód biztos sokak szívét megdobogtatja majd. Noha nem kell semmi extrára gondolni, ugyanúgy az idő ellen fogunk versenyezni, de ikonikus helyeken és olyan gépszörnyekkel, amik jobb sorsra érdemes és Group B-től, egészen a modern WRC autókig vonultat fel legendákat.
Grafikailag a játék talán egy kicsit szebb, mint a tavalyi induló, azonban a meglévő hibákat a mai napig sem az előző indulóból, sem a mostani versenyzőből nem sikerült kipofozni. Rendkívül ronda és zavaró a screen tearing, ami folyamatosan jelen van, rendszeresen zuhan meg a képfrissítés és sűrűn rajzolódik ki utólag tereptárgy a képernyőn. Emellett különösen zavaró, hogy a hud bal oldalán található csík, mely az adott pályán való előrehaladásunkat mutatja, tükröződik a semmin. Ami igazán bosszantó, hogy ezek a hibák egy az egyben ugyanígy voltak jelen tavaly is. Ha már oda nem jutott patch, mert úgyis jön a következő évi iteráció, legalább itt kijavíthatták volna. Audió szempontjából is vannak itt-ott galibák, hasonló szisztémával, bár ez talán kevésbé zavaró.
A fő problémám viszont, ahogy tavaly, úgy idén is az irányítással van, azt hiszem a WRC 8-ban köszöntött be a jelenlegi modell, mely egy picit talán kevésbé reszponzív kontrolleres irányítás esetén. Természetesen azóta ez is öröklődik tovább részről részre, de egy ekkora konzolos piacnál talán nem ártana ezt kicsit tovább fabrikálni. Nem egyszerű precíz kormánymozdulatokat tenni, mert az autónk egyből bering és arról a pontról már nagyon nehéz visszahozni egyenesbe, ami valahol akár reális is lehetne, de tudom, hogy kormánnyal ég és föld az irányítás. A fizika, az autók és a pályák viselkedése ezt leszámítva teljesen rendben van, a rossz gumiválasztást példának okáért egyből érezni fogjuk.
Összességében a WRC 10 egy egész korrekt cucc, azonban bosszantó, hogy az előző részben elkövetett hibák minden fronton, egy az egyben és érintetlenül érkeztek tovább az idei játékba. Azt gondolom, hogy főleg egy évente megjelenő anyagnál erre különösen oda kellene figyelni. Ennek ellenére minden aspektusában egy picit jobb egy picit nagyobb lett, így aki már ki van éhezve egy tisztes versenyre vagy nem tolta az előzőt, az bátran essen neki. Aki pedig a haját tépte a WRC 9 hibáitól is, az inkább várja meg mit sikerül összehozni jövőre.
Legutóbb ezt teszteltük: