
Sérült önérzet
Az ellátásra váró betegek egyre türelmetlenebbek és idegesebbek, nem csoda, hogy néhányan egymásnak esnek. Ahogy a másik nyakába zúdítják a saját problémáikat, úgy értékelődnek át a dolgok és derül ki, hogy talán nem is akkora az a probléma és az önsajnálat nem feltétlenül a legjobb gyógyír. Az Intenzív találkozások naprakész francia kór- és körkép sok humorral, valamint túlfűtött érzelmekkel.
Miközben Raphaëlle (Valeria Bruni Tedeschi) kapcsolata megmentésén fáradozik, elesik az utcán és eltörik a könyöke. A közeli kórházba viszik, ahol hatalmas a felfordulás, tart a sárgamellényesek tüntetése, az egészségügyi dolgozók sztrájkolnak, a váró megtelt az ellátásra szoruló emberekkel, mindenki ideges és türelmetlen.
A fájdalomcsillapítók hatására megered a nő nyelve és mindenkihez van néhány keresetlen szava, köztük a kamionsofőr Yannhoz (Pio Marmai) is, aki úgy gondolta, két fuvar között milyen jó ötlet kilátogatni a tüntetésre. Amikor aztán gránátszilánkok fúródnak a lábába és veszélybe kerül a megélhetése, már nem ennyire lelkes, sokkal inkább kétségbeesett, dühös is ideges. Kim (Aïssatou Diallo Sagna) a kórházban ápoló, napok óta talpon van és miközben egyre fáradtabban és kimerültebben próbál másokon segíteni, a saját gyerekére is gondolnia kell, aki szintén beteg és ellátásra szorul. A szakítófélben lévő Julie (Marina Fois) a minősíthetetlenül viselkedő barátnőjéhez siet és próbálja menteni a menteni a menthetőt, csakhogy tüntetésre induló fiáról nincs hír, ami nem könnyíti meg a tisztánlátást. Ha ez nem lenne elég, a rendőrattak a kórház felé hajtja az embereket, akik a már egyébként is zsúfolt sürgősségin keresnek menedéket.
A film eredeti címe A törés, ami egyaránt vonatkozik a főszereplő sérülésére, átvitt értelemben pedig sok mindennek be kell forrnia ahhoz, hogy az élet újra a megszokott mederben folyjon tovább. A feszültséget humorral oldja, jól megírt párbeszédekkel operál és kendőzetlenül mutatja be a franciaországi eseményeket, az egyre szélesebb rétegeket érintő problémákat, pl. az alulfinanszírozott egészségügyet, ahol a dolgozók legalább annyira le vannak robbanva, mint a plafonról a betegek nyakába hulló légkondi. Amikor mindenkit ellátnak és mehet a dolgára, a szereplők útjai elválnak, de talán ez a közös élmény megmarad és egy kicsit máshogy tekintenek a világra, azokra, akik nem pont olyanok, mint ők maguk. Játszódhatna bárhol, ami segíti a könnyebb megértést és befogadást, de nem csak a helyszínt tekintve, hanem stílusában és előadásmódjában is jellegzetesen francia.


