Weird West – játékteszt


weirdwest logoFejlesztő: WolfEye Studios; Kiadó: Devolver Digital; Platform: PC, PS4, Xbox One

A Weird West című akció-szerepjátékban különös fantasy elemek színesítik a remek hangulatú vadnyugati atmoszférát.

Eredetileg 2021 végére tervezték a megjelenését, de néhány hónap csúszást követően végre górcső alá vettük a Weird Westtet, vagyis a WolfEye Studios bemutatkozó játékát, mely többek közt a Serious Sam és számos egyéb indie címet kiadó Devolver Digital égisze alatt került a digitális áruházak virtuális polcaira. Az akció-RPG története szerint törvényen kívüliek és önbíráskodók uralják a vadnyugatot, melyben sötét fantasy világra jellemző egyedek is jelentős szerepet játszanak.

weirdwest 1

Nincs nehéz dolgunk, ha a filmes inspiráció után kutakodunk. Olyan a Weird West, mintha a Csontok és skalpok és a Cowboyok és űrlények című hibrid mozikat ötvözték volna. Csakhogy a francia fejlesztők nagyívű western játékában a sablonos bűnözők és bajbajutottak mellett fontos közreműködőként jelennek meg olyan horrorisztikus lények, mint például az élőhalottak, vérfarkasok vagy humanoid malacok. Vannak köztük barátságos „jószágok”, de jellemzően csak egyféleképpen kommunikálhatunk velük, mégpedig revolverünk vagy más fegyverünk (puska, íj, kés) irányzott használatával.

weirdwest 2

A sztorit az alkotók epizódokon keresztül tálalják, aminek során öt teljesen eltérő tulajdonságú karaktert irányíthatunk: az egyik teremtmény közülük a már említett disznóember, míg egy másik a farkasember fajt erősíti. S persze ahogyan az ilyen formátumú regék elmesélésénél szokott lenni, hőseink cselekményei eltérnek egymástól, de a végjátékra valamennyi szál kibontakozik, majd értelmet nyer. Bár sokszor konfrontálodhatunk ijesztő szörnyetegekkel és brutális, néha túlzásba vitt fordulatokból nem szenvedünk hiányt, a játék amennyire lehetséges, igyekszik a realitás talaján maradni.

weirdwest 3

Elköthetünk vagy vásárolhatunk lovat, vagy guberálhatunk/eltulajdoníthatunk fegyvereket, páncélokat vagy képesség erősítő amuletteket, de a kovácsnál akár fabrikálhatunk is hasonló tárgyakat. Rejtett helyeken, főleg a küldetéseink helyszínein relikviákat is találhatunk, melyek persze képességeink fejlesztése szempontjából fontosak, csakúgy, mint a tesztalanyunk zsáneréből manapság oly kihagyhatatlan perkek.

weirdwest 4
Gyakran tapasztalt játékmechanika ide vagy oda, a Weird West pompás hangulatú játék: lényegében a lövöldözésre, gránát és molotov koktél hajigálásra lett kihegyezve, illetve patásunkon vagy anélkül tekintélyes méretű, változatos területeket fezhetünk fel – de az összkép csak látszólag tűnik nyílt világúnak. Egy kicsit túlzásnak éreztem, hogy egyik pontról a másikra sietve sokszor találkoztam útonállókkal (akik többek közt lehetnek medvék, prérifarkasok, banditák) vagy elesettekkel és árusokkal, ugyanis bosszantóan hatott, hogy épp valamelyik fő- vagy mellékküldetés befejezésére spuriztam, miközben valakik feltartottak. Szerencsére zsoldosokat is alkalmazhatunk, akik meglepően jól céloznak, ám az viccesen hat, hogy a játékosnak lapulnia kell, ha az ellenség előtt észrevétlen akar maradni, miközben AI-társainkra tulajdonképpen rá sem bagóznak – egészen addig, míg ki nem alakul valamiféle összetűzés. Illetve az is érdekes, hogy a barátságtalan NPC-k olykor szinte nem is vesznek tudomást elhalálozott társaikról.

A Weird Westnél nem lehet kellemesebb debütáló produktumot elképzelni, atmoszférája beszippantja stílusának rajongóit és a 15-20 órát felölelő játékideje hamar elrepül. A WolfEye Studios szerencsére folyamatosan előrukkol foltozgatásokkal, s a jövőben várhatóan friss tartalmak is érkeznek hozzá.

75

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Kombinera – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Minden idők 10 legjobb musicalje
Következő cikk 36 érdekesség a 36 éves Top Gunról