Destropolis – játékteszt


destropoils

Fejlesztő: Igrek Games, Kiadó: No Gravity Games; Platform: PC, Nintendo Switch, Xbox One

Ha stresszoldó kell nehogy a gyógyszertárba menj, itt van inkább a Destropolis!

Egy fárasztó nap után nincs olyan ember aki ne vágyna valami kikapcsolódásra. Ennek sok formája lehet, van aki a sportra esküszik, mások egy jó filmre vagy sorozatra, de sokan vagyunk úgy, hogy videojátékba bújunk. Nem meglepő módon a legnépszerűbb stresszoldók az akció játékok. Na de mitől lesz jó egy lövölde? A zombiktól? A ray tracingtől? Vagy netán a játékmenettől?

Aki a harmadikat választotta, az írjon be egy piros pontot. Igen: lehet bármilyen csili-vili egy játék ha unalmas, ergo a játszhatóság sokkal fontosabb. A Destropolis is pontosan ezen következtetés mellett készült, amely megmagyarázza a szuper minimalista látványvilágot. Mindössze egyszínű, fillezett vektorokból álló mértani testek lesznek a “szereplőink”, és a feladat sem bonyolult: igazából mindenre lőni kell, ami piros. A dolgot kicsit nehezíti, hogy egy aktív városban játszódik a “sztori”, az épületeket szürke (beton)tömbök reprezentálják.

A tereptárgyak akadályoznak a mozgásban, de hamar rá lehet jönni, hogy ugyanennyire védenek is. Ugyanis az ellenségek mozgását ugyanúgy korlátozzák, tehát ha minden le van pusztítva, ők is akadálytalanabbul nyomulhatnak előre. Pont ezért van lehetőség a város visszaépítésére is menet közben, ám nem ez az egyetlen skill vagy segítség amiket felvehetünk időnként a sárga bannereknél. Akadnak pajzsok, sebzés vagy pontszám növelők, kiválthatunk időlassító bullet time effektet, mindent elnyelő vortexet és gigantikus pusztítást okozó atomrobbantást is.

Mivel egy twin stick shooterről van szó, természetesen fegyvereket is kaphatunk (shotgun, gépfegyver, lézer, mini rakéták, ….) összesen tizenöt féle van a kék bannereknél. Ami viszont még jelentős eredményt hozhat a harcokba, az az egyes szintlépésekkor kapott passzív módosítók sokasága. Ilyenkor egy pillanatra leáll a háborúzás, és 3-5 lehetőség közül választhatunk (hogy csak az izgibbeket említsem: ellenség lelövéséért járó energia visszanyerés, kedvenc fegyver nagyobb eséllyel esik, mágneses item begyűjtő).

Sokan legyinthetnek, hogy micsoda bugyutaság ez a Destropolis, de az igazság az, hogy egy roppant szórakoztató, kellő stratégiai mélységet kínáló, igen addiktív stuffról beszélhetünk. Igen, csak egy játékmód van (de azért akad háromfős local co-op), nincs igazi cél csak a pontok hajhászása, de így is könnyű órákra belefeledkezni. A fejlesztésért egyetlen ember (Jacek Perzanowski) felelt, csak az amigás demo korszakot idéző dallamokkal segített be neki egy zenész kolléga (LukHash). Megyek is vissza, mert messze még az utolsó achievement, ami az összesített  egymilliárd pont elérése után jár.

8.szék

Legutóbb ezt teszteltük:

Dune: Spice Wars – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A játszma - kritika
Következő cikk Top Gun: Malév