
Hiányod lassan megszokom
Erőss Zsolt történetét sokan ismerjük, a hegymászó 2013. májusában csúcsdöntést követően, a visszaúton vesztette életét. A Magasságok és mélységek arról szól, hogy felesége és kislánya hogyan dolgozta fel a halálát lépésről-lépésre. Méltó megemlékezés róla ez a film, mely képes arra, hogy életigenlő módon meséljen nekünk a halálról és az azt kísérő ürességről. 
Jómagam 2.499 méternél sosem jártam magasabban, ami persze ahhoz képest kimagasló teljesítmény, hogy a Diadalív tetején szédültem, mivel erős tériszonyom van. A határaimat sem szoktam feszegetni, talán legutoljára kollégista koromban a bevitt alkoholmennyiség vonatkozásában, de mindig is csodáltam azokat, akik nem elégszenek meg azzal, hogy ülnek a fotelben és onnan osztják az észt.

Rengeteg mindent lehet olvasni a témában és magáról a filmről is, ráadásul a közönségtalálkozós vetítéseken Hilda, az alkotók, hegymászók és szakemberek is megszólalnak, mesélnek, de én egyedül akartam lenni ezzel a filmmel. Arra voltam kíváncsi, hogy mindenféle körítés nélkül nekem mit mond, belőlem mit vált ki. A mozi oltalmazó sötétjében bizony megkönnyeztem, mert annyira őszinte és érzelmes. Abszolút sallangmentes, színtiszta emberi érzésekről és gondolatokról szól, nincs túlbeszélve, egyszerűen csak megmutatja a gyász fontosabb állomásait, mindezt teszi szép képekkel, zenével és emlékezetes színészi alakításokkal.
Egy nagyszerű nőt ismerünk meg, aki elveszített egy nagyszerű férfit, semmi több, semmi félremagyarázás. Nem vádol, nem magyarázkodik, nem mondja meg, mit kell éreznünk és gondolnunk, egyszerűen, de mégis méltó módon emlékezik meg és vesz búcsút Erőss Zsolttól.


