Fejlesztő: crea-ture Studios Inc.; Kiadó: Nacon; Platform: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S/X
Amíg az EA-nél készül az új Skate a crea-ture Studios Inc., üdvöskéje a Session: Skate Sim meghódítja a gördeszkázás szerelmeseit.
Gördeszkázni a való életben nagyon nehéz, aki valaha próbált már ráállni egy ilyen eszközre, az maga is tudhatja, hogy közel sem olyan egyszerű, mint amilyen egy gyakorlott deszkás előadásában tűnhet. A 2000-es évek és a jelen árkád gördeszkás játékai remek hangulatukkal és még pazarabb, de mégis nagyon egyszerű irányításukkal pedig elhitették velünk, hogy ez bárkinek menne. Természetesen nagyon keveseknek ment, de sokan voltak, akik tettek egy próbát és voltak néhányan, akik azóta is koptatják a flasztert, több kevesebb sikerrel. Ebbe az utóbbi kategóriába tartozom én is, noha manapság már nincs annyi időm gurulni, mint régen, ennek ellenére azért előfordul, hogy felpattanok a világomat jelentő deszkára és körbegurulom kicsiny szülővárosomat. Tehát elhihetitek amikor azt mondom ezt az egyszerű szerkezetet igen bonyolult megfelelően irányítani, rengeteg izzadtság, vér és szenvedés van minden egyes trükkben. Ezt a bonyolult tanulási folyamatot pedig olyan jól ültette át a fejlesztőcsapat, hogy azóta is szidom a felmenőiket.
A Session: Skate Sim nem árul zsákbamacskát, ez a játék valóban nem egy könnyed szórakozást kínáló árkád cím, hanem egy vérbeli gördeszka szimulátor, annak minden előnyével és hátrányával. Először is vegyük az irányítást, ami a Skate sorozatból ismert két stickes megoldás, egyedileg kiforralt változata. Sajnos nem lett komplexebb a már említett EA játéknál az irányítás, de az, hogy skaterünk nem az analógokkal kanyarodik, hanem a ravaszokat kell pöcögtetni, nekem feladta a leckét, mert kb. 10 éves beidegződést kellett legyűrnöm, hogy legalább haladni tudjak a játékban. Természetesen az irányítás amellett, hogy nehéz és bonyolult elsajátítani még nem is működik tökéletesen, így gyakran fogjuk a játékot otthagyni, de szerencsére van annyira élvezetes ennek ellenére, hogy vissza is fogunk térni egységnyi nyugtató cukorka, csoki, sör elfogyasztása után. De számtalan tereptárgyon, vagy éppen a semmin fogunk fennakadni, lesz itt random spagettiként tekergő karakter és számos furán beakadó gördeszka is, tehát bugból is kijutott jócskán, mintha a játék maradt volna az early access státuszban.
Sajnos vagy éppen hál’istennek a helyzet nem olyan rossz, mint amilyennek tűnik, mert számos feledhetetlen órát tölthetünk el a három város önálló felfedezésévével vagy éppen a sztori mód feladatait megoldva, amit igazi profik tolmácsolnak felénk lépten-nyomon. A három város, név szerint New York, San Francisco és Philadelphia egytől egyig olyan spotokkal vannak megtöltve, amik valós helyek 1-1-ben másai, így akik láttak már gördeszkás videókat az elmúlt 20 évből, netán jártak az említett helyeken, azok biztosan elégedetten fognak csettinteni a temérdek és változatos helyszín láttán. Fontos szempont, hogy a végletekig lehet testre szabni a dolgokat és ez alatt nem csak a deszkásunk és verdájának minden apró porcikáját értem, de még a pattintás erejét is szabályozhatjuk a menüben. Ezektől azonban továbbra sem lesz egy könnyed, bárki számára szórakoztató árkád élmény, ám jóval élhetőbbé teszi a virtuális utcai életünket, ha saját szánk ízére szabjuk az értékeket.
Látványban nem igazán lehet belekötni a Session: Skate Simbe, Xbox One X-en nyüstöltem és minden probléma nélkül futott, természetesen néhol azért kicsit leesik a képfrissítés, de nem mondanám zavarónak. Tényleg bámulatosan részletes mindhárom város és nagyon jól is néznek ki, valóban részletesen kidolgozásra kerültek. Külön kiemelném a kameraszöget, ami ugye azt imitálja, mintha a mögöttünk guruló kamerásunk képét látnánk, de emellett az éjszakai menetekben felkapcsolja a refijét és ekkor igazán tündököl a játék, mindenképpen lessétek meg. Valamint szuper képeket és videókat is készíthetünk a beépített szerkesztőnek köszönhetően. Audió szempontból nem volt gondom, az ütemek lazák, ahogy az el is várható, de nincsenek nagy deszkás himnuszok, amikre a legtöbben gondolnának, gondolom azt már a Nacon sem akarta finanszírozni. A hangeffektek is teljesen megfelelőek, teszik a dolgukat, segítik a beleélést.
Összességében a Session: Skate Sim egy remek játék lehetne, ha maradt volna még egy kicsit early access-ben és nem sietik így el a megjelenést. A nehézsége és az ezt tovább sújtó bughalmaz, ami a játékban van sajnos nem fogja casual játékosok látóterébe tenni, maradni fog a deszkások saját játéka, világszerte. Tehát bátran ajánlom, ha valaha űzted vagy űzöd a gördeszkád, azonban, ha nem, akkor inkább várj megy tisztes leárazást, esetleg amíg kikalapálják a jelenlegi rengeteg idegesítő bugot, mert olyan kihívást ad alapból, ami sokak kedvét veheti a próbálkozástól.
Legutóbb ezt teszteltük: