
Szerelemvonat Busanba
Erotika és erőszak helyett romantika és nyomozás: Park Chan-wook rendhagyó szerelmi története csavaros, néhol meglepő és bár Cannes-ból elhozta a legjobb rendezés díját, azért nem oly izgató, mint A szobalány és nem is kalapál el úgy, mint az Oldboy – ehelyett megajándékoz az utóbbi idők egyik legszebb és legfelkavaróbb fináléjával.

Természetesen csak egy romantikus sztorit látnánk a sok közül, ha a múlt eseményei nem befolyásolnák a jelent, kettejük kapcsolatát és a haláleset körüli bizonytalanságot. Kiderül, hogy az odahaza ápolóként dolgozó szép özvegy azért menekült Koreába, mert a halálba segítette súlyosan beteg édesanyját, így a szerelem-nyomozás örvényében vergődő Hae-joon nem képes teljesen ártatlanként tekinteni a titokzatos nőre…
Hosszú és néha nem a sztorimesélésre, hanem a hangulatra, az emberi érzések bizonytalanságára, a kétségekre építő, érdekes krimi-romantika Park Chan-wook alkotása. A rendező legutóbb, 2016-ban jelentkezett mozival és A szobalány nemzetközi kritikai elismerése után most talán lehetősége nyílik majd (igaz, egyre súlytalanabbá váló) Oscarból is bezsebelnie egyet, mivel Dél-Korea őt és munkáját küldte versenybe a legjobb nemzetközi filmek kategóriájában. Kiderül, mennyire lesz titokzatos majd ez a nő, de tény, hogy nem Park legerőteljesebb, legsúlyosabb rendezése, bár az „I walk alone on this foggy street” visszatérő, a film hangulatát remekül visszaadó dallamai és a végső, tengerparti jelenet egészen biztos, hogy jó ideig az emlékezetünkben maradnak majd…


