Fejlesztő: SleepPlaying, 7 Raven Studios; Kiadó: 7 Raven Studios; Platform: PC, PS4|5, Switch, Xbox One & Series X|S
Az After Wave: Downfall az akciójátékok világába kalauzol bennünket, de sajnos nincs benne köszönet, ugyanis a barátságos külső mellé kreativitást nélkülöző körítés párosul.
Ha egy videójáték pusztán alsó korosztálynak szánt grafikájával igyekszik meggyőzni a gamer jelöltet, akkor a készítők hatalmas slamasztikában vannak, s az After Wave: Downfall esetében sajnos ez a helyzet áll fenn. Története szerint a gonosz Deathrix rejtélyes meteoritjának közbenjárásával támadást indított a Föld ellenében, amivel óriási természeti katasztrófát, pontosabban árvizet idézett elő, s csatlósainak segítségével akár uralni is tudja azt. Arra azonban legkevésbé sem számított, hogy egyes csatahajók visszavágásra készülnek.
A rajzfilmes külcsín egészen bájos összképet fest és ebből következik, hogy célközönségnek maximum a korai iskoláskorú gyermekeket lehet megjelölni – vagy a shoot’em up címek hozzám hasonló „elvakult” rajongóit –, de tulajdonképpen maga a játékmenet is a szárnyaikat bontogatók számára nyújthat kellemes kikapcsolódást, hiszen tesztalanyunk kiforratlan, szinte kísérleti játék benyomását kelti, mely a műfaj sajátosságait figyelembe véve igyekszik eladni magát.
10 pályán lövöldözhetünk nemeziseinkre akár helyi kooperatív módban is, és javallott lezúzni a legtöbb fentről lefelé repkedő vagy úszkáló egységet, ugyanis valamennyien kisebb-nagyobb értékű érmét potyogtatnak ki magukból. Ezeket természetesen a főmenüben található opcióban tudjuk elherdálni például életerőnövelőre, magasabb tűzerőre és további 14 különböző talentumra, ám ennek részleteibe ezúttal nem mennék bele. De maradjunk annyiban, hogy eme menü közbejjárásával a normális mellett a spéci támadási képességünket is felspécizhetjük, s fejlődhetünk pusztító gépezetté. Ugyanitt egyébként eltérő karakterrel megspékelt hajókat is vásárolhatunk, amiket ugyebár fejenként turbózhatunk fel.
Mindegyik küldetés főellenfél szembeni párharc során zárul le, szerencsére könnyű kiismerni őket. Legfeljebb a hármas számú (hard) nehézségi fokozaton okozhatnak kellemetlen perceket, amire azért is van szükség, mert a végjátékig is csak ekként juthatunk el. Sajnos azonban valamennyi rosszakarónk unásig ismételt kvalitással rendelkezik és az After Wave meg sem próbál kitörni a középszerűség bugyraiból.
A Downfall pusztán a titulusa alapján bukásra van ítélve, de nem gondoltam volna, hogy a végeredmény is ilyen módon sikerül. Hiába tolhatjuk társunkkal és radírozhatjuk le a gonosztevőket megannyi pályán, valamint áll rendelkezésünkre temérdek fejlesztési opció. A körítés rosszul sikerült, mondhatni, túl színes-szagos, de valahogy nincs szíve-lelke.
Legutóbb ezt teszteltük: