Planet of Lana – játékteszt


planetoflana0

Fejlesztő: Wishfully Studios; Kiadó: Thunderful Publishing; Platform: PC, Xbox One & Series X|S

Reneszánszukat élik a mozis platformerek, melyek közül most a Planet of Lana került terítékre.

Az ügyességi játékok alfajának minősülő mozis, vagy közismertebb nevén, cinematic platformerek a 2010-es Limbo óta kerültek hosszú idő után ismét fókuszba. Napjainkig bezáróan olyan emlékezetes alkotások bukkantak fel videojátékos piacon, mint például az Inside vagy az utóbbi évekből a White Shadows, a Little Orpheus és a Somerville. Történeteik középpontjában rendszerint egy olyan személyt irányíthatunk, aki bizonyos szempontból nézve különc vagy akár hányatott sorsú.

planetoflana1

A Planet of Lana apropóján sincs ez másként, sőt, ha úgy vesszük, ezúttal két eltérő karakter vezérlése felett bábáskodhatunk – igaz, egyikőjük csupán „asszisztensi” szerepet lát el, ugyanakkor az események előrehaladásának nélkülözhetetlen résztvevője. A finoman szólva sem túl eredeti sztori szerint Lana a falujától a közeli erdőbe indul kirándulni, aminek egy mechanikus idegen faj inváziója szab gátat, s közben foglyul ejtik a legjobb barátját. Sebtében elhatározza, hogy segítséget hív, azonban rajta kívül minden lakó kámforrá válik. Egymaga indul valamennyi embertársa keresésére, míg nem találkozik egy fekete, macska szerű lénnyel, ki különös módon képes más teremtmények gondolatainak manipulálására.

planetoflana2

Lanával futási, úszási és mászási rátermettségünkre helyeződik a hangsúly, valamint olykor a tárgytologatás és kapcsolók állítgatása is előtérbe helyeződik. Sajnos sokszor érezhetően túlzásba vitték az öncélú futkosást csak azért, hogy az egyébként lehengerlően kivitelezett környezetben bámészkodva rácsodálkozzunk a természet valamennyi szépségére. Ebből kifolyóan főleg erdei tájakon és barlangokban barangolhatunk, de a záró harmadban azért más típusú zónákat is meglátogathatunk. A mesésen kidolgozott világban kézzel rajzolt területeket fedezhetünk fel, és a páratlan hangulathoz nagyban hozzájárul Furukawa Takeshi (Mythic Quest) rendkívül jellegzetes muzsikája, s mindemellett igen fontos magyar vonatkozás, hogy a Planet of Lana „lelkét” előző nyáron rögzítettek többek közt Budapesten, az előadásért pedig a Hungarian Studio Orchestra munkatársai minden elismerést megérdemelnek.

Számos remekül kivitelezett ötlettel spékelték meg a Planet of Lanát. Ilyen például a bolygó állati élővilágának megismerése és a cselekményekbe való szerves integrálása vagy az egyedi kidolgozottságú kommunikáció. Továbbá a játékmenet történései időnként meglepően merésznek bizonyultak. A bájos külcsínt szinte a semmiből jövő, váratlan brutalitás színesíti és az alkotók igazán ügyesen cicáznak az érzelmeinkkel. Műfaját és megvalósítását tekintve címünk felépítettségét lényegében maximalizálták, ám a körülbelül 4 órát felölelő végigjátszás gyakorta önismétlésbe torkollik, legalábbis ami a konkrét feladatainkat illeti. De ez ne szegje senki kedvét, ugyanis egy igazán üdítő kaland várja a játékosokat.

10 7

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Live Art – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A hét röhögései (481.)
Következő cikk Tom Cruise Top 10 filmes futása sebesség szerint rangsorolva