
Tényleg, mit is?
Ha eddig azt hitted, Petőfi és társai azért adták a vérüket, hogy neked ne kellejen március 15-én iskolába és munkába menned, tévedtél. Minden idők legdrágább magyar filmje már a legelején bevallja, hogy nem célja a valóság teljes ábrázolása, ám ennek vannak fokozatai. A Most vagy soha! látványos, grandiózus és a maga módján szórakoztató is, csak ne legyen kötelező gondolni és mondani róla semmit. Különben megette a fene és ez az egész tényleg csak arról szól, hogy zárva van a bolt. 


Szegény ifjak. Az alapanyagot szakemberekre bízták, nem véletlenül jár ide a fél világ filmet forgatni, a díszletek, a jelmezek, a fényképezés, a vágás, a zene, a hang és a számítógépes animáció tulajdonképpen elismerést érdemelnek, akárcsak a nagy öregek játéka és valóban vannak a filmben látványos jelenetek, illetve vicces beszólások. A kor meg van idézve, a hangulat forradalmi, a zászlók lobognak, az emberek sokasága a végére már kívülről fújja a 12 pontot és a Nemzeti Dalt. Ugyan már, ne garasoskodjunk! 
A Most vagy soha lehetett volna olyan, mint azok a filmek, amik valós történeten alapulnak, csak valamennyire kiszínezik őket a jobb emészthetőség érdekében. Ehelyett olyan lett, mintha az 1848. március 15-iki eseményeket a közmédiában néznénk végig. Mert a szabadságról nem elég filmet csinálni, azt érteni is kell, de még jobb megélni. A márciusi ifjak szellemi (és politikai) örökösei ugyanis nem azok, akik közpénz milliókat égetnek el nap, mint nap a közösségi médiában, hanem azok, akik pl. kiállnak a tanáraikért és a minőségi oktatásért. Így lettünk mi a philippínó buszvezetők és producerek országa. Ami pedig a 12 pontot illeti, 1 azért csak összejött, hiszen Erdély az Unió része.


