Pepper Grinder – játékteszt


peppergrinder0

Fejlesztő: Ahr Ech; Kiadó: Devolver Digital; Platform: PC, Switch

A Pepper Grinder letisztult, de látványos ügyességi játékot ígért számos klassz ötlettel. Megnéztük, mi valósult meg belőlük a gyakorlatban.

Történetünk főszereplője Pepper, a felfedező tengerész, aki hajótörést szenved, melynek következtében eszméletét veszti. Ébredése után arra lesz figyelmes, hogy a nehezen megszerzett kincsének nyoma veszett; ám rövid idő elteltével kideríti, hogy ezért a narling nevű kapzsi lények a felelősek. A Pepper Grinder első ránézésre klasszikus platformereket idéz: grafikailag olyan, mintha a SNES-es Yoshi’s Islandből nőtte volna ki magát, míg könnyen elsajátítható játékmenete rögtön magába szippant.

peppergrinder1

Tesztalanyunk egyfelől hozza a zsánerre jellemző ugrálós/mászkálós elemeket, másrészt pedig hősünk fegyvere révén a korábbi, hasonló címekre eddig nem jellemző, egészen különleges, többrétegű tulajdonságokat kapott. A mechanikája az, ami addiktívvá teszi a szóló fejlesztő debütáló alkotását, ugyanis a játékos által irányítható Pepper kezei között találunk egy bazi nagy őrlőt. Ez a tárgy nem csupán közelharci fegyverként szolgál a vigyorgó zöld lények felszámolásakor, hanem egyes területeken befurakodhatunk vele a talajszint alá (vagy fölé, ha úgy adódik). Eme izgalmas eszközzel ugyanakkor más spéci cuccokat is használhatunk: magunkhoz vehetünk kulcsokat, gépfegyvereket és vezethetünk siklót, valamint belebújhatunk egy hatalmas, elpusztíthatatlan robotba, amivel Rampage-et megszégyenítően rombolhatunk felhőkarcolókat.

peppergrinder2

Összesen 4 különböző zónát fedezhetünk fel fejenként négy ügyességi és egy főellenféllel megspékelt pályán keresztül. Egy hosszúkás térképen mazsolázhatunk közöttük, és mindemellett lezongorázhatunk bónusz küldetéseket is, feltéve, ha „világonként” összegyűjtjük a megfelelő számú, jellemzően falak mögé rejtett aranytallért – vagyis koponyánként 10-et. Ezekből a valutákból persze tengernyi skint is vásárolhatunk, illetve vázákat széttörve vagy ellenségeket kiiktatva felhalmozhatunk kisebb érméket, melyekkel a 4 alap életerőnket ideiglenesen megtolhatjuk még ugyanennyivel. Aggodalomra azonban nincs okunk, ugyanis az életünk száma végtelen és gyakorta találunk benne checkpointokat is. A pályáknak bármikor újra nekiveselkedhetünk: speedrunnereknek kifejezetten ajánlott, hisz teljesítésük után kiválaszthatóvá válik időmérő opció.

A Pepper Grinder tehát nem különösebben nehéz játék, de ez egyáltalán nem érinti negatívan. Az már valamelyest inkább, hogy röpke három és fél óra alatt végére értem – bár az is igaz, hogy nem szereztem meg minden egyes petákot. Ennek ellenére összességében azt kell, hogy mondjam, igazán üdítő szórakozást ígér számtalan kreatív megoldással és lenyűgöző, kézzel rajzolt látványvilággal.

7 szék

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Princess Peach Showtime! – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Andrew Scott elárulta, hogy kap-e leveleket apácáktól
Következő cikk 70 éves Jackie Chan, aki mindent túlélt a közönségéért, videók, fotók tisztelgésül