
Az örömokozás magasiskolája
A Bridgerton család 3. évadát lepörgetve SPOILERMENTESEN leírtam, milyen lett a többihez képest, mennyire szerethető (nagyon), valamint azt is, hogy az esetleges hiányosságai ellenére, miért fontos mérföldkő mégis az egész Bridgerton-világ a mai tévézésben.
Julia Quinn egészen fiatal volt, amikor megírta az első romantikus regényeit, de világraszóló sikert A Bridgerton családdal ért el. A regény helyszíne a régenskorszak, Nagy Britannia klasszikus és impozáns világa, ezen belül is az elitnek az a szűk rétege, ami egészen a királynéig ér. A főszereplői mind szokatlanul cselekvő nők, de a zsáner elvárásai szerint bőségesen adott hozzájuk széles férfivállakat, nagy gesztusokat és sok-sok erotikát is. Nyolc regényt írt a Bridgertonokról, minden (ábécérendben) elnevezett gyerek főszereplésével egyet-egyet. Olyan lett ez kicsit, mint a Marvel-univerzum: a néző/olvasó tisztában van a világgal, de mégis különböző történeteket kap minden résszel, megalkotva ezzel a biztonságos újdonság fogalmát. Az író a könyveknek vállaltan szórakoztató szerepet szánt, és a később belőlük készült sorozat sem tűzött ki más célt önmaga elé.
Penelope, az évad főszereplője, a könyvsorozat elején rendelkezett még némi „babahájjal”, de az később lekopott róla, mire az ő története elérkezett. A sorozatban szerencsére senki sem gondolta azt, hogy a színésznő súlyával egy percig is foglalkozniuk kellene. (Arról nem is beszélve, hogy ha igazán történelmileg hűek akarunk lenni, csak ő lenne kívánatos abban az időszakban teljes stábból.) Ezzel pedig elérkeztünk ahhoz a ponthoz, ahol sokkal többet tesz A Bridgerton család, mint az általa vállalt örömszerzés. Egy másik testformát emel be a hercegnők sorába, aki egy kicsit jobban hasonlít önmagunkra, habár ez egyben a reklámokból ismert „ilyen volt” alkat is, de változatlanul ugyanő lesz az is, aki az erotikus vágyakozás céltáblájává válik.
Nicola Coughlan nem csak kimagaslóan tehetséges (Lányok Derryből, Big Mood) és gyönyörű, de elképesztően profi. Fantasztikus, amit a hangjával művel (hallgassátok meg az akcentusait), érzékeny színész, és nagyon komolyan veszi a munkát. Sokszor nyilatkozták a Colint játszó Luke Newtonnal, hogy hasonló a munkamoráljuk, és ez nem csak az alakításukban látszik, hanem abban a maratoni, több hónapos interjúsorozatban is, amit együtt végigcsináltak. Alázattal és kedvesen válaszoltak ugyanarra a kérdésre napjában százszor, és közben hálásak voltak a lehetőségért. Tudták, hogy mit köszönhetnek a rajongóknak, a rajongók pedig világszerte a lábuk elé borultak.
A történet így kezdődik: Colin a nyarat Európában tölti, bár gyaníthatóan inkább a kontinens hálószobáiban, ahol mind külsőben, mind más egyéb módokon is férfivá érik, Penelope viszont a szomorúbb angol vidékre menekül, mert fél, hogy Lady Whistledownként lelepleződik. Eloise, titkának egyetlen tudója nem árulja el őt, de nem is fogadja vissza a kegyeibe, és ez lesz a sorozat másik fő konfliktusa. A baráti kapcsolatok megmutatása nem volt még ilyen hangsúlyos, mint ebben az évadban, hiszen 19 évesen egy megszakított, vagy csak szüneteltetett barátság is legalább olyan szívszorító lehet, mint a szomszéd fiú viszonzatlan érzelmei. A másik testvér, Benedict, mindeközben abbahagyja a művészi elképzeléseit, és ez a semmittevés egy meglepő ismeretséghez juttatja, majd több kevésbé illendő helyzetbe sodorja.

Minden kockában érződik a maximalizmus, a törődés és a munka. Talán egy dolog van, ami néha tökéletlen, ez pedig a könyv, pontosabban az alaptörténet, amire felhúzták. Mint írtam, a színészek elképesztő munkát végeztek, és nekik köszönhetően élőek a karakterek, de azért ez mégis csak egy egyszerű romantikus mese, ami a lehető legnagyobb közönségnek szól, ezért nem is lehet soha eléggé kifinomult. (Ezt az évadot például Penelope vitte el a hátán, és néhány mellékszereplő, Colin csak a segédje volt.) A történet kritizálói joggal emelik ki a néha kétdimenziós megoldásokat, de azt se feledjük, hogy ez az a műfaj, ami a hepiend felé törekszik, és nem rádöbbenteni vagy tanítani akar, hanem egyszerűen kikapcsolni és örömet szerezni. Valamint, és erre rengeteg rajongó hivatkozott már, a nehezebb időben akár ez a pár óra meg is óvhat a kétségbeeséstől. Mert igaz, hogy nem pótolhatja az érintéseket vagy beszélgetéseket, de elindíthat az irányukba.
Ez az új évad pedig sokat ad. Szerethető és erős főszereplőt, romkomos megoldásokat, főleg az első részekben, igazibb erotikát, széles-nagy gesztusokat és szívszakító drámát, miközben azért a biztonságos lányregények fodrai között marad végül. Bárki bármit is mond, szórakoztatás ez a legfelső fokon.


