
Régi idők matinéja
Akkor, amikor az USA és a Szovjetunió közötti űrverseny a legélesebben fokozódott, egy titkos amerikai kormányzati szerv alternatív holdraszálláson dolgozott, miközben a NASA sem tétlenkedett: a Hold elérésének marketingjéért a dörzsölt Scarlett Johansson felelt, a tényleges lépésekért pedig a kérlelhetetlen kilövésirányító, Channing Tatum. Ez a film alapfelállása, ami végül – nem meglepő módon – inkább egy kedves románc lett, némi holdporral megszórva.
„Kis lépés egy embernek, de hatalmas ugrás az emberiségnek” – 1969. július 20-án mondta ezt Neil Armstrong a Hold felszínére lépve. Azóta két emberöltő is eltelt, és hiába minden bizonyíték, egyre határozottabban tartja magát az az elmélet is, hogy az amerikaiak csupán megrendezték a holdraszállást. A forgatókönyv ezen a teórián csavar egyet, ráadásul olyan okosan teszi, hogy nézőként egészen a film végéig izgulhatunk ismert tényekért(!), ami dramaturgiailag nem kis dolog. Miközben, ha eltekintünk a prózai értelmezéstől, az is köztudott, hogy a Hold mindig is a szerelmeseké volt, és ebben a moziban ez sem marad kihasználatlanul.


A Vigyél a Holdra összességében egy jóhiszemű délutáni családi film lett, vagy még inkább egy nyáresti autósmozi, szerethető románccal, okosan felhasznált összeesküvés-elmélettel, és nem mellesleg csúcsra járatott retró faktorral.


