
Ocean’s 2
Vajon léteznek-e még filmsztárok? Azon fajták, amelyeket Tarantino szokott nosztalgikusan dicsérni, és aki nemrég megjegyezte, hogy George Clooney nem tartozik közéjük, legalábbis a 2000-es évek óta. Jon Watts író-rendező a három Pókember filmjét – és a Fantasztikus négyes rendezői székét – hátrahagyva ismét saját ötletből forgatott. Története nagyban támaszkodik a sztárstátuszra, amit egyébként a Pokoli toronyra hajazó szereplőkiírás is erősen jelez. Mennyire tud ennek ennek a követelménynek eleget tenni a manapság már ritkábban forgató Clooney és a hatvanévesen is elképesztően kinéző Brad Pitt? Azt a Két magányos farkas tökéletesen reflektálja.

Jon Watts azon rendezők közé lehet sorolni, akik a Marvel korszakukban is tudtak némi egyéniséget felmutatni a mára már teljesen sematikusan kinéző és elbeszélt sztorikban. A Fantasztikus négyes mozi rendezői székét hátrahagyva inkább valami eredetibe kezdett és ennek mi, nézők vagyunk a nyertesei. Ez nem feltétlenül a történetnek köszönhető, ugyanis Watts hiába próbál csavaros lenni, azért alapvetően ismerős panelekből építkezik, és a filmet befejezve azért látni lehet, hogy lett volna még potenciál a sztoriban és a karakterek fejlesztésében is. Viszont ahogy fentebb is írtam, ez elsősorban sztárfilm, ennek a célnak pedig tökéletesen megfelel.
A Két magányos farkas részben a két színész közti élcelődés miatt működik. Viszont ott van Watts, aki rendezőként egyáltalán nem vette félvállról a munkát: a manapság még a direkt mozifilmeket is zöld háttér előtt forgató, a munkát megúszó filmesekkel szemben ő vette a fáradtságot és a Pókember mozijainak – vagy legalábbis az első résznek – tapasztalatait is felhasználva New York valós helyszínein, a lehető legkevesebb csalással forgatott, ennek meg is lett a látványos végeredménye. Ehhez segítségére volt régi operatőre (Larkin Seiple), aki eddig kevésbé ismert vén a szakmájában, de remélhetőleg a jövőben egyre többen felfigyelnek munkájára.
Bár nem a sztori az erőssége a produkciónak, ennek ellenére akadnak benne kellemes csavarok és meglepetések, a végeredmény pedig kifejezetten szórakoztató lett. Amit még az sem nagyon ront el, hogy voltaképp Watts tényleg nem sokat kockáztatott, és talán ezt lehet felróni a legnagyobb hibának. A film első fél óráját lehetett volna kicsit feszesebbre vágni, viszont cserébe kapunk egy kiváló üldözéses jelenetet, egy egyedi hangulatot és elsősorban két szupersztár jelenlétét, akik nélkül feleannyira sem működne a dolog. Tarantino kijelentése tehát semmiképp sem helyénvaló: Clooney nem csak sztár, hanem talán ő az egyetlen ezen a bolygón, aki még egy Pitt-féle szuper fickót is képes néha elhalványítani.


