
A politikai aktivista kecske esete a musicalekkel
Nem véletlen a korhatár-besorolás a Wicked esetében, ugyanis filmünk csupán látszólag egy gyerekeknek szóló Ariana Grandés, éneklős-cukormázas musical-fantasy, valójában egy (aktuál)politikai utalásokkal gazdagon tűzdelt, komoly lélektani és karakterfejlődési téteket mozgató (kétszer) három órás epikus kalandfilm. Talán inkább családos, mint gyerekmozi, úgy is értve, hogy lesz mit magyarázni a világ működéséről a lurkóknak, már ha nem lankadt el TikTokkal fertőzött figyelmük a 160 perc alatt.


Viszont hiába az eltalált (egyik) főhős, ha ott van a másik is. Nem tudni, mit akartak kezdeni a készítők G(a)linda karakterével, ugyanis egy pillanatra nem válik azonosulhatóvá, sőt, kifejezetten idegesítőnek, unszimpatikusnak és gonosznak tetszik (eleve az egész film azzal kezdődik, hogy hatalmas ünnepséget csinál volt barátnője halálhírére – értem én, hogy fel kell kelteni az érdeklődést a cselekmény és a karakterek útja iránt, de ezt talán anélkül is meg lehetett volna oldani, hogy egyből visszataszítónak gondoljunk egy olyan szereplőt, aki talán a legtöbb játékidőt tölti a vásznon). Ha meg ez volt a cél, akkor nem értem, hogy miért az ő nézőpontjával kell mennünk mint “pozitív figura” egy csomó ideig (mert szimpátiát ébreszteni akaró jelenetek is találhatóak szép számmal, csakhogy ezekre meg ráülnek az unszimpátiát keltő gesztusok, így sikertelenek maradnak).


Szóval nagy csinnadratta lett ez a Wicked, jó hosszú is, meg sok a szereplő, meg látványos a gejl Óz Birodalma, csak éppen azok süppednek el a táncdalbetétek erdejében, amiktől egyébként lelke is lenne ennek az epikus sztorinak.


