
Romkom nagy szívvel
Írtunk már a Futni mentemről, de mivel még mindig a nézettségi listák élmezőnyében (épp megdönti a Kincsem nézettségi rekordját és simán átlépheti majd az 500 ezres nézőszámot is, már túl az 1,1 milliárdos jegybevételen), ezért most jöjjön egy szubjektív filmajánló lelkes női szemszögből. Avagy: a mindenféle traumák találkozása a közönség szórakoztatásával és az együtt nevetés felszabadító ereje.




A legnagyobb erénye is ez: a szíve. Mert van neki, ráadásul szép nagy. És ez bőven elviszi a hátán a kényszerűségből megjelenő reklámokat, az érezhető szűkösséget néhol. Ahogy azt is, hogy a legszélesebb közönséghez próbál szólni, és pont ezért közérthető és könnyű. Mert nem tudok mást mondani, minthogy a történet kiszámítható, de még a poénok is néhol, mégis nagyon ügyesen van összerakva, és a ritmusa is kiváló. Érződik rajta, hogy nem valaminek a halvány árnyéka, hanem ezt akarták, szórakoztatni akartak, igényesen, és azt nagyon szép minőségben meg is valósították. A színészek is jók, ez persze a névsor alapján nem is kétséges, ám ezek a színészek itt, együtt is jók. Volt a magyar filmnek néhány szűk esztendeje már, ahol az is elég volt, ha nem volt kényelmetlen a vászonra nézni, viszont itt nem fészkelődtem sehol sem (külön kiemelném, hogy az érzékibb jelenetek sem sikerültek sutára, és egy romkomnál ez azért elég fontos).
Stellan Skarsgård mondta a Mamma Miával kapcsolatban, hogy itt nem mély színászi játékot várnak el a nézők, hanem azt, hogy lássák, hogy a készítők élvezték a forgatást. A Futni mentemről pedig ez végig süt.


