

Főszereplőnk egy egyszerű, rendesnek tűnő fiatal srác, aki egy jó buli reményében egyik este elköti az apja taxiját. A szélvédőn át beszivárgó, nyomasztó New York-i utcák fényei, amik megvilágítják a magányos srác arcát az éjszakában, akaratlanul is Scorsese Taxisofőrjének ízét varázsolják a szánkba, mindezt persze csak pillanatokra, hiszen egy sokkal szerencsétlenebbnek tűnő kiadása ez a srác De Niro-nak. A fiú, Nasir (Riz Ahmed), teljesen el van veszve a városban amikor is egy vonzó és titokzatos lány bepattan a taxijába. Jön a csevej, egy csók, pár tequila, egy adag kábszi és máris koppannak a fehérneműk a lány lakásának padlóján. Itt már érzi a néző, sőt lüktet benne, hogy most valami nagyon rossz fog történni és miután a srác magához tér a mámoros vad este ízével a szájában és búcsúzna a lánytól, akkor elégedetten nyugtázzuk, hogy igen, valami nagyon rossz történt. A lány ugyanis vérbe fagyva fekszik az ágyon. Nasir bepánikol és elköveti az összes hibát amit ilyenkor ellehet, majd menekülne, de itt már tudjuk, hogy ez nem az ő estéje lesz. Nem sokkal később már a rendőrségen találja magát, ahol a nyugdíjba készülő rutinos nyomozó (Bill Camp) próbál meg belőle kicsikarni egy vallomást, amit minden egyértelmű bizonyíték ellenére maga is mintha megkérdőjelezne.
A diszfunkcionális igazságszolgáltatás, ami nyers rutinnal őrli be az emberek, mind a vádlottakat, mind az ott dolgozókat teljesen kiábrándít mindenkit. A magasztos igazság szinte mellékszereplő lesz ezekben a történetekben; az ügyeket gyorsan meg kell oldani és itt van mire hivatkozni. A fiú származása jó eszköz arra, hogy a rasszizmust és a bevándorlók kérdését is az asztalra emeljék mint témát, majd végig nézzük, ahogy a közömbösség és a napi rutin oltárán végigcipelik a történetet. Közben az információk gyűlnek, a kép szélesedik és már fogalmunk sincs róla, hogy ki követte el a gyilkosságot, valamint hogy az ’ártatlan’ jelző megillet e bárkit is ebben az életben.

A sorozat amúgy a 2008-as Criminal Justice feldolgozása, amit páran jobban kedveltek, de nem lehet vitatkozni, hogy az Aznap éjjel igazi meglepetés volt, pláne, hogy a Stranger Things 2016-ban már megkapta tőlünk az év sorozata címet és bár teljesen más a műfaj, lehet hogy újra kell gondolnunk, hogy kinek adnánk ezt a jelzőt.


