Diane védelmében (The Good Fight) 1. évad – kritika


Diane védelmében (The Good Fight), készítők:  Michelle King, Robert King, szereplők: Christine Baranski, Rose Leslie, Cush Jumbo, Delroy Lindo, Matthew Perry, amerikai drámasorozat, 45 perc, 1. évad, 2017-

A jó ügyek védelmében

A The Good Fightnak (nálunk Diane védelmében) már a címe is árulkodó, hiszen a nagy sikerű The Good Wife-nak, azaz A férjem védelmében sorozatnak a spin-offja. Egyik fő karaktere a már ismert Diane Lockhart, a másikat pedig a Trónok Harca Ygritte-je alakítja. Egy komoly, értelmes és profin kivitelezett ügyvédes sorozat lett rengeteg aktuálpolitikai utalással. Ami még jó benne, hogy simán bele lehet vágni akkor is, ha nem láttuk az anyasorozatot, maximum egy-két easter eggről maradunk le.

A Diane védelmében egy évvel A férjem védelmében (The Good Wife) befejezése után játszódik. A történet szerint Diane Lockhart (Christine Baranski) épp nyugdíjba vonulna, amikor is kitör egy pénzügyi botrány, melynek következtében elveszíti a pénzét, az állását és a presztízsét is. A pénzügyi összeomlásért keresztlányának szülei a felelősek, akik körül meg is indul a nyomozás. Diane egy olyan irodában kezd el dolgozni, ami szinte csak és kizárólag afroamerikai alkalmazottakkal dolgozik. Jellemző is rájuk, hogy olyan kisembereket védenek, akiknek az ügyét más nem vállalná el. Ehhez a céghez hozza magával keresztlányát, Maiat (Rose Leslie), aki még csak most kezdi el tanulni az ügyvédszakmát. Mivel a pénzügyi botránytól hangos a TV, így Maia is célponttá válik és folyamatosan zaklatják őt. Ugyanakkora főszereplő lesz a szintén az ennél az irodánál dolgozó Lucca (Cush Jumbo), akit ugyancsak ismerhetünk már a The Good Wife-ból. Az egyik fő átívelő szál a sorozatban a már említett pénzügyi botrány, amiben mindenki után folyik a nyomozás, de valahogy a készítők is érezhették, hogy ebben a sztoriban nincs elég potenciál és ezért sok más egyéb dologgal ráerősítettek a story line-ra.

A Diane védelmébent úgy kell elképzelni mint egy nagyon profin és gondosan összerakott sorozatot, amiben nem kapkodnak, pontos struktúrával rendelkezik és végig tartja magát a stílusához. Nehéz volna egy főszereplőt kiemelni, viszont minden fontos szereplővel egyenlően foglalkoznak és nem csak a munkájukat ismerhetjük meg, hanem a magánéletüket is, de azt is csak olyan mértékben, ami hozzáad a karakterek személyiségéhez, érdekesebbé teszi őket, de nem tereli el túlságosan a figyelmünket. Így van benne szétesett házasság, kezdődő szerelem, biztos párkapcsolat egy leszbikus pár között, de ezek csak kiegészítők. Szinte minden részben megoldanak egy ügyet, ami természetesen kicsit nyomozós ízzel is bír. Ezekben az epizódokban látványosan szórakoztatóak voltak a bírók karakterei például. A sorozatra amúgy annyira nem jellemző a humor, mert értelmes emberek beszélgetnek a saját hétköznapjaikban egymással, de szerencsére sikerült olyan mellékszereplőket behozni a képbe, akik egy kicsit felperzselik a szárazabb részeket. Ilyenek például Diane kicsit gátlástalan titkárnője, vagy a túlzottan vidámkodó ügyvédnő, illetve a Matthew Perry alakította gonoszkodó fickó, aki Diane-ék cégét akarja tönkretenni. A Diane védelmébent valahogy sokkal életszerűbb, mint mondjuk a Briliáns elmék (Suits), ami szintén egy jóízű ügyvédes sorozat, viszont nem is tud annyira pörgős lenni.

A készítőknek amúgy át kellett írniuk jó pár jelenetet a forgatás megkezdésekor, mert a sorozat fejlesztésének időszakában még azt gondolták, hogy Clinton nyeri a választásokat. Elég menőre is sikeredett végül a sorozat nyitánya, ahogy Trump beiktatásakor a főszereplő kikapcsolja a TV-t. A sorozat folyamatosan reagál az aktuálpolitikára, a kisebbségek helyzetére, illetve a társadalmi problémákra. Nincs ez túlgondolva vagy szájbarágva, szerencsére belesimulnak ezek a jelenetek a show-ba. Nagyon jó témákhoz sikerült nyúlni az egyes epizódokban. Így merülnek föl olyan kérdések, hogy feketeként lehet e Trump szavazó valaki, meddig mehet még el a rendőri brutalitás, lehet e kommunikálni egy Alt-right nézeteket valló emberrel, ki minősül terroristának, hogyan lehet segíteni a kisembereken akiket kisemmiznek a multik és hogy azok is lehetnek kirekesztők, akiket kirekesztettek.

A Diane védelmében komplex sorozat, ami nincs összecsapva, olyan mint egy jól sikerült gálaest, amin mindenki megfelelően viselkedett és minden a terv szerint haladt. Azonban pont ez a hátránya is, mert valahogy nem történik benne nagy áttörés. Jól összeszoktak a karakterek, csinálják a dolgukat a színészek – akik egy nagyon gondosan összeválogatott csapat – nincsenek felesleges szappanoperáskodások, tényleg baromi profi, de néha már már túl gondos. Pont az a kis plusz hiányzik belőle, ami adna egy összetéveszthetetlen karaktert a sorozatnak. A CBS természetesen már berendelte a második évadot, úgyhogy lesz folytatás, szóval lesz esélyük korrigálni ezt a hibájukat, valamint hátha a főszálat sikerül nem ennyire kiszámíthatóra megcsinálniuk.

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Jackie Channel készült a Lego Ninjago harci koreográfiája
Következő cikk Wes Anderson, Cuaron, Tarantino és Bay főzni tanít