
Ez a cím zseniálisan kifejezi tinikorunk minden gyötrelmét és sérelmeit, valamint azt az egyszerű serdülőkori felfogást, miszerint: nekünk semmi sem felel meg, minden szívás! Ezt próbálja meg minimalista szellemben bemutatni az új Netflixes sorozat, ami bár gimnazistákról szól, mégis univerzális mondanivalóval bír minden korosztálynak annak ellenére, hogy ismét nem ez a sorozat sz@rta a cserebogarat, ergo új dolgokat ne várjunk tőle.
A nosztalgiasorozatok reneszánszukat élik, mindenhonnan a 80-as és 90-es évek hullámai csapnak minket arcon, leginkább az on-demand (Netflix, Amazon, HBO GO) csatornákon. A 80-as évek lebilincselő synthwave hangzásával és látványával a Stranger Things megvett minket kilóra, rögtön jött a német kistesója, a Dark, de hogy ne csak a drámáké lehessen ez a vizuális visszaemlékezés, a vígjáték sorozatok is kiteregették kártyáikat, és itt van rögtön az Everything Suck!, ami a 90-es évekbe repít minket vissza.

Luke O’Neil, a frissen gimibe érkező elsőéves srác temperamentumos hozzáállásával rögtön ráhajt a diri lányára, aki első ránézésre egy visszahúzódó szende lányka, azonban kiderül, hogy sokkal több érzékeny pontja van, mint azt előre látnánk. Mindenki egy kicsit furi, igazából a szintén remek Különcök és stréberek sorozat átalakított változata. Itt már nem a Tuti gimi vagy Dawson és a haverok szintű szerelmi történetek veszik fel a szerepet, hanem a nemi identitás is központi témát kap, az önmegvalósítás, az önismeret teret kap és nem félnek a főszereplőnket, ha egy kicsi időre is, de ellenszenvessé és egy önző döggé változtatni. Igazi hullámvölgyek jellemzik a részeket, mert míg egyik alkalommal minden a vidám montázsok körül forog, addig a következő részben egy igazán mély, egy gyermeknek már szinte megterhelő tragikus eseményt boncolgatnak. Igaz ezek a múltban történtek, de beszélnek róla és ezek a kifejező gondolatok arról árulkodnak, hogy ezeknek a karaktereknek gyermeklétük ellenére igen hamar fel kellett nőnie szellemileg.


A 90-es évek hangulatához elengedhetetlenek a zenék, van itt Rancid, Oasis, The Offspring, Ace of Base, The Cardigans…és még sorolhatnám. Ez a sorozat egyszer felemel egy csodálatos zongoraszólóval, másszor a mélybe taszít egy klasszikus apa-fia drámával. Ezek a hullámvölgyek azonban nem túl szélsőségesek, nem okoznak mély megdöbbenést és felhőtlen örömet. Nem próbál megbotránkoztatni, mint ahogy az The End of the F***ing World tette. Mindig egy keserédes középvonalon próbál meg evickélni. Egy igazán klassz feel good élményt ad, de csodát nem okoz, leginkább az, ami a célja is: egy Y generációs geek arc visszaemlékezése.


