A brit mozikban tavaly 177 millió jegyet vásároltak a nézők, ennél a látogatócsúcsnál legutóbb 1970-ben fordultak meg többen a szigetország filmszínházaiban.
A brit mozis szövetség adatai szerint tavaly 177 millió alkalommal mentek a britek moziba, s ez a legmagasabb látogatószám 1970 óta, amikor a M.A.S.H, a Love Story és az Airport sikerének köszönhetően 193 millió jegyet váltottak a nézők. A tavalyi adat éppen megelőzi az 1971-es 176 milliós látogatószámot, amikor a Gyémántok az örökkévalóságnak, A francia kapcsolat és a Piszkos Harry vonzott hatalmas közönséget – ismertette a The Guardian című brit napilap honlapja.
A mozis szövetség szerint az amerikai és a brit filmek egyaránt hozzájárultak a magas nézőszámhoz. A 2018-as brit tízes kasszasikerlistán olyan filmek szerepelnek, mint a Bosszúállók: Végtelen háború, a Mamma Mia! 2., a Fekete Párduc, a Bohém rapszódia és A legnagyobb showman.
A mozik látogatottsága Amerikában is nőtt, a Box Office Mojo szerint tavaly az előző évhez képest 7,4 százalékkal több nézőjük volt, összesen 1,3 milliárd jegyet adtak el. A növekedés a 2017-es visszaesés után következett be, akkor olyan kevesen mentek moziba, amire legutóbb 1992-re volt példa. Egyes elemzők ezt részint a streaming szolgáltatóknak, köztük a Netflix házimozis szolgáltatásának tulajdonították.
Az olyan szolgáltatók előretörése a házimozizásban, mint a Netflix, az Amazon és az Apple iTunes nyilvánvalóan érezhető, különösen a Netflixé. Ugyanakkor a mi üzletágunkra nincs hatásuk. Átéltem a DVD, a Blue-ray és az internet beköszöntét, és mindig megkondították a vészharangot az ágazat felett. Mégis minden alkalommal azt láthattuk, hogy a mozival az ellenkezője történt és növekedett
– idézte a brit lap Tim Richards, a világ egyik vezető moziüzemeltetője, a Vue International igazgatóját.
(mti)