
Soha, egyetlen TV-sorozat sem dolgozott még ennyi transznemű színésszel. A nagy amerikai produkciók legtöbbször még az ázsiai szereplőket is híres, amerikai színésznőkkel játszatják el, most azonban végre olyan emberek hozzák az LMBTQ szubkultúra karaktereit, akik totálisan hitelesek. A ’80-as évek New York-i bálkultúráját bemutató Ryan Murphy sorozat az egyik legjobb feel good alkotás lett tavalyról, pedig a szereplők nem feltétlenül érzik jól magukat minden pillanatban.
Ryan Murphy-ben az a jó, hogy a sorozatait nagyon könnyen fogyaszthatóra tudja megcsinálni, még akkor is, ha a téma látszólag csak egy szűkebb körnek szól. Az American Horror Story-val nem csak a horror imádókat szólította meg, a Viszályt sem csak a Hollywood aranykoráért rajongók izgulták végig, a Kés/alatt miatt mára mindenki plasztikai sebész szakértő és a Glee-re ugyanúgy buktak a felnőtt nézők, mint a kamaszok. Elsőre úgy tűnik, hogy csak a felszínt kapirgálja mindegyik ötletében, de valójában az történik, hogy legyen is bármilyen drámainak tűnő szituáció, amiről mesélni szeretne, abba megpróbálja egyenlő arányban belevinni a pozitív dolgokat is. A Pose 1987 Amerikájában játszódik és LMBTQ emberekről szól, tehát egyértelmű, hogy jelen kell lennie benne az AIDS-nek, a szexuális forradalom nehézségeinek és az elnyomott emberek kiszolgáltatott sorsának. Murhy ezeket egy pillanatra sem kendőzi vagy önti le cukormázzal és használja fel erőszakos hatásvadász elemként, hanem csupán beleszövi kellő hitelességgel a történetbe. Emellett azonban sokkal nagyobb hangsúlyt helyez arra, hogy megmutassa milyen volt ezeknek az embereknek az élete akkor, amikor tényleg önmagukat adhatva szórakozhattak és szórakoztattak.

A Pose képes arra nyolc résszel, hogy végig szikrázó maradjon, hogy ne fetrengjen a saját és a témája nyomorúságos oldalában, hanem ünnepelje annak karaktereit és mindenkiről kerekít egy olyan történetet a képernyőre, ami miatt valóban kedveljük őket. A sorozat egyik legjobb párbeszédében az egyik transznemű lány beszél arról, hogy bizonyára úgy tűnhet, hogy ők mindig bujkálnak és valaki másnak akarnak látszani, ami miatt nem szeretik őket. Erre mondja a másik szereplő, hogy valójában pontosan ők azok, akik tényleg vállalják önmagukat. Hiszen a heteronormatív társadalomra berendezkedett világ átlagembereinek többsége pont az, aki állandóan álruhát húz magára az öltönyökkel és mindenféle szerepben próbál tetszelegni, viszont a sorozatban szereplő közösség minden gyűlölet ellenére is iszonyatosan bátran nem tesz mást, csak vállalja azt, hogy milyenek is ők valójában. Erről beszélni, ilyen szereplőgárdát összehozni és ennyire minőségien bemutatni ezt a társadalmi réteget, ebben a korban, nem csak bátor volt, hanem eszméletlenül fontos is.


