
„Helms-szurdok”
Messze még az év vége, de az „annyira rossz, hogy az már jó” kategóriában már most nyugodtan győztest hirdethetünk. A Netflix minden esetre furcsán jutalmazza azokat, akik hallgatnak Győrfi Pálra.
Coffee rendőrtiszt (Ed Helms) a detroiti rendőrség állományának legszerencsétlenebb tagja, igazi balfék, cserébe jószívű, őszinte és becsületes. A fiát egyedül nevelő nővér, Vanessa (Taraji P. Henson) pont egy ilyen „átlagos” pasira vágyik a sok csalódás után. Szerelmük legyőzi a faji előítéleteket, de nem igazán tud mit kezdeni a nő 12 éves fiával, Kareemmal (Terrence Little Gardenhigh), akinek mindene a gangsta rap. A fiú nem nézi jó szemmel, hogy anyja egy fehér pasival hetyeg, aki ráadásul rendőr. Coffee próbál közeledni a sráchoz, ezért bevállalja, hogy több időt tölt vele, ám valószínűleg nem így gondolta a dolgot, ugyanis a túlsúlyos, mocskos szájú és nem túl okos Kareem a nagy gengszterkedés közepette egy gyilkosság szemtanúja lesz és menekülniük kell. Amit innentől látunk, az egy őrült (de szerencsére nem vég nélküli) hajsza.
Helms nem egy kimondott akcióhős típus, bár a legtöbb filmjében olyan karakter bőrébe bújik, aki végül megmutatja, hogy minden botlása ellenére tud tökös is lenni, ha a helyzet úgy kívánja. Most határozottan úgy kívánja, csakhogy kollégáiban nem bízhat (a szokásos tégla szál), rendőrnek egyébként sem túl meggyőző, Kareem pedig továbbra is ellenszenvvel viseltetik iránta, de egyébként sem könnyíti meg a dolgát, mert nem túl okos. Innen szép fordítani.

A kanadai Michael Dowse legutóbbi rendezése az Übergáz (2019), míg a sztorit jegyző Shane Mack eddig csak rövidfilmeket csinált (ezeknek producere és rendezője is egyben, illetve Shane McCarthy néven kisebb-nagyobb produkciókban vett részt asszisztensként). A Golden Globe-, Primetime Emmy- és Oscar-jelölt Taraji P. Henson kakukktojásnak tűnhet, ám gyakran látni őt ilyen és hasonló szerepekben, két éve forgatta pl. a Bérgyilkos Maryt, amit ugyancsak a Netflixen tudunk megnézni.
A Coffee és Kareem Családi mozinak semmi estere sem nevezhető, mert ahhoz túlságosan trágár, véres és erőszakos, ráadásul rögtön egy szexjelenettel nyit, humora is ehhez mérten erős (máskor kifejezetten gyermekded). Minden hibájával együtt másfél órára teljesen kikapcsol, nem lesz klasszikus és jó eséllyel senki nem fog gyűjteni az extrákkal teletömött, fémdobozos, 4K változatra.


