
Az otthon hidege
Két gyerek, négy kerék és isten tudja, hány szoba. Rory O’Hara egy hatalmas házzal kívánja a világ tudtára adni, hogy ő bizony sikeres férj és apa. A ház egy idő után a család börtöne lesz, ahol a rácsot a férfi frusztrációja jelenti. A fészek nem ígér könnyed szórakozást, de Erdély Mátyás képei és Jude Law alakítása miatt (is) megéri felvenni a listára.
Rory O”Hara (Jude Law) munkája az, hogy sok pénzből még többet csinál, miközben neki is jut valamennyi. Miután New Yorkban jól megszedi magát, úgy dönt, visszatér Angliába, ahol korábbi munkaadója tárt karokkal fogadja. Londontól nem messze Surrey-ben vásárol egy farmot, ahova beköltözik családjával. Felesége, Allison (Carrie Coon) kap egy lovat és egy Mercedest, gyerekei, Sam és Ben pedig a legjobb iskolába járnak. Látszólag minden jól megy, a gyerekek ugyan morognak egy kicsit a költözés miatt, de az asszony vígan szexel vele és főnöke feltétlen bizalmát is élvezi. Ahogy egyre mohóbb lesz, úgy mélyül a szakadék közte és családja között. 


Erdély Mátyás operatőr a hatalmas méretek ellenére is képes fullasztó atmoszférát teremteni, ahol mintha mindenkinek lenne egy kis sarka, amit szűk folyosók és terek kötnek össze, ahol mindenki feszeng és kényelmetlenül érzi magát. Mintha egy régi családtag lenne, akinek megszokták a jelenlétét, de nem szól hozzá senki, ő pedig némán figyeli, ahogy a többiek marják és kínozzák egymást, szenvednek a jólétben. Gyakran látjuk Rory vállait, amit egyre nehezebb teher nyom, majdhogynem a földbe döngölve a férfit. Ügyesen játszik az arányokkal, a fényekkel és a színekkel, újfent bizonyítva, hogy a nyomasztó is lehet szép.
Jude Law és Carrie Coon szinte hibátlanul falják fel egymást, ahogy fogy a pénz úgy a szexuális étvágy is. Nincs ünneplés, nincsenek meghitt pillanatok, elszáll az intimitás, szemétre kerül az önbecsülés, szülőként és házaspárként együtt és mégis külön robognak a kudarc felé. Innen szép fordítani.


