
A szerethető trash élmény
Mostanra szinte minden bőrt lehúztak a sci-fi műfajról, emiatt egyre nehezebb (lesz) előrukkolni egy egyedi koncepcióval. Ez hatványozottan igaz akkor, amikor korlátozott költségvetés áll az ember rendelkezésére egy olyan zsánerfilm megalkotásához, amely a leginkább megköveteli a látványos képi világot. Badits Ákos első nagyjátékfilmje készítésekor ebben a szellemben dolgozhatott, hiszen a pénzügyi akadályok miatt egy különleges történet megírására fókuszált. Az így született szkript tényleg elborult, csak nem éppen pozitív értelemben. Az Űrpiknik egy hibákkal teli, felszínes, de helyenként ötletes rendezői próbálkozás, melyre ártatlansága okán mégsem lehet igazán haragudni.







Az Űrpiknik szórakoztatási vágya, néhány karakterének szerethetősége és utánozhatatlan betétdalai teszik könnyed nyáresti kikapcsolódássá, amely még tanulságot is tartogat a néző számára. Emléke ugyan hamar megkopik, viccesnek csak jóindulattal nevezhető, de megvan a bája, amitől bizonyos körökben kedvelni fogják. Amennyiben világa beszippant, örömteli perceket szerezhet a hőség elől a moziszékbe menekülőknek. Talán ezek adják e furcsa egyveleg varázsát, ami csak azokat mozgatja meg igazán, akik megértik mondandójának fontosságát.



[…] Űrpiknik – kritika – A Hetedik Sor Közepe […]
[…] Űrpiknik – kritika – A Hetedik Sor Közepe […]