Fejlesztő: Jankenteam; Kiadó: Merge Games; Platform: Xbox One, PS4, Nintendo Switch, PC
Alex Kidd csodálatos, rajzfilmszerű külcsínnel, kibővítve tért vissza a videojátékok világába. De miként állja meg a helyét napjainkban a 35 évvel ezelőtt debütált platformer felújított változata?
Fonyesz egyik korábbi tesztalanya, az 1999-ben PSX-en felbukkant, ám bő egy hónapja remastereddé avanzsáló és immáron több platformon is elérhető Legend of Mana c. akció-RPG sem mondható éppen mai darabnak, azonban az eredeti Alex Kidd in Miracle World „premierje” egészen 1986 decemberére datálható. A mai szemmel nézve végtelenül egyszerű, de csupaszív ügyességi játék hajdanán a SEGA harmadik generációs videojáték konzolján, a mindössze 8 bites Master System nevű készüléken nyüstölhettük először (maga a játék a Super Mario Bros. konkurenciájaként látott napvilágot). Ez az állapot enyhe túlzással egészen 2020 júniusáig tartott, amikor hivatalossá vált, hogy a Merge Games és a Jankenteam kooperációjában valamikor a jövőben megjelenésre kerül a DX változat, amivel a népszerű ugrálós játék nemcsak, hogy grafikai ráncfelvarráson esik át, de még új pályákkal is megspékelik.
Eljött az idő, az Alex Kidd in Miracle World DX végre bemutatkozott a nagyközönség számára, s az ígéreteknek megfelelően elkönyvelhetjük egyfajta időutazásnak, ugyanis játékmenet szempontjából az alkotók egyáltalán nem módosítottak a harmincöt esztendővel ezelőtt bevált formulán. A kézzel rajzolt külalak pompázatos, rajzfilmszerű élményt nyújt és zeneileg 100%-ig hű dallamok csendülnek fel. Olyannyira tisztelet övezi a ’86-os változatot, hogy a játékban külön erre a célra funkcionáló gombbal bármikor váltogathatunk a korszerűsített és a retró kinézet között – illetve végigjátszásért jutalmul a hamisítatlan Master System változatot is megkaparintjuk.
A szintek felépítése mai szemmel nézve szimplák, illetve azt hiszem, bátran leírható, hogy kezdetlegesek: voltaképp nagyon rövidek és mindegyiken csupán az a feladatunk, hogy eljussunk A-ból B-be, ahol egy főellenséggel szembe szállva először kő-papír-olló játékot játszunk, majd rövid párharc alkalmával le kell számolnunk vele. Kalandjaink során felszerezhetünk életet és gyűrűt (ezzel aktiválást követően lőni tudunk), illetve érméket, melyekkel pedig a különböző pályákon található boltokban ugyanilyen felszerelések mellett motort is vásárolhatunk. A vadiúj terepekből keveset kaptunk, s egyfajta kibővített játékélményként szolgálnak.
Az Alex Kidd in Miracle World DX egy igazi kincs. Tulajdonképpen azoknak a rajongóknak készült, akik régóta követik, és nagy becsben tartják a platformer műfaját, ami valószínűleg az összes stílust figyelembe véve máig a legnépszerűbb.
Legutóbb ezt teszteltük: