Fejlesztő: TAITO; Kiadó: ININ Games; Platform: PS4, Nintendo Switch,
Van egy bizonyos zsáner, amitől nehéz szabadulni, ha egyszer rád talál. És ami a legszomorúbb az egészben, hogy hiába bánik veled mostohán, mindig visszatérsz. Újabb kontrollerroppantó, SMUP-ot mutatunk be nektek a DariusBurst: Another Chronicle EX+ formájában.
Érdekes, már-már se veled, se nélküled viszonyt ápolok a shoot ’em up stílusú videójátékokkal. Az első, famiklónon látott anyag óta nem eresztenek, pedig tudom, hogy igazából csak rosszat tesznek velem. Annak ellenére, hogy a stílusbeli cuccok lehengerelnek a látvánnyal és a nagyrészben sci-fiből táplálkozó világaikkal, a nehézségük szinte ördögi magaságokba megy és be kell vallanom, általában csak valamilyen segítséggel tudom őket leküzdeni. Nincs már meg sem a fiatalkori lendületem, sem a kitartásom, hogy a képernyő előtt töltött időt ne is említsem. Persze ez legyen az én egyéni szociális problémám, lessük meg inkább mit kaptunk az ININ Games-től ezúttal, DariusBurst: Another Chronicle EX+ címen.
A DariusBurst eredetileg 2009-ben jelent meg a PlayStaion Portable kézikonzolon, majd az ezt követő évben némileg felturbózva és egy plusz móddal érkezett DariusBurst: Another Chronicle címen, menő, kétképernyős, taikan kabinetként. Ha valaki esetleg nem ismerné, a taikan az árkád kabinetek azon verziója, amik a játékélményt kiegészítve mozognak alattunk, alanyunk esetében példának okáért erős rezgést adtak át a székek. Ezt követte a Dariusburst: Another Chronicle EX megjelenése ráadásként egy speciális, 12 pályás kampánnyal. Ha valaki még tudja követni, annak jelzem, hogy 2015-ben is volt egy megjelenés Dariusburst: Chronicle Saviours címen, ami a fentieket szedte egy csokorba és implementálta a mai kornak megfelelő képernyőkre, tehát a teljes kánont élvezhettük végre 16:9-ben és ehhez passzoló normális felbontással. A mostani PS4 és Switch megjelenés ismét az utolsó változat tartalmával támad, azonban a Chronicle Saviours módot váltja az Event mode. Ez egy 21 pályás kampány, mely csak a játéktermi változatban volt elérhető, azonban ott is csak limitált ideig.
Most, hogy tisztáztuk mit is kapunk a kipengetett valutáért ejtsünk néhány szót magáról a játékélményről is, ami, mint várható nagyon is magával ragadja az embert, legyen annak fétise a balról jobbra scrollozó parányi űrhajó vagy nem. Minden megkapunk, amit elvárunk, vagy elvárhatunk egy hasonló címtől. Lesz itt hatalmas mennyiségű ránk törő ellenséges űrhajó, végtelennek tűnő lézerzápor, meteorrajok és gigászi főellenfelek és természetesen velük vívott emlékezetes csaták. Persze itt bejön a bevezetőben említett kontrollerropogtató nehézség. Nem lesz azért egyszerű dolgunk, ha a felsorolt akadályokat az eredetileg megálmodott néhány próbálkozásból kívánjuk teljesíteni. Azonban a hozzám hasonló rekreációs játékosok mindezt végtelen folytatással is megkísérelhetik, így talán a konzoljainkban és az irányítóinkban sem teszünk kárt a végéig.
Vizualitás terén a játéknak nincs szégyenkezni valója, határozottan jól néz ki. Azonban sokaknak fura lehet a két fekete csík a kijelző alsó és felső részén, ami az eredeti kétképernyős megoldás adta szélesség miatt volt elkerülhetetlen. Ez annyiban negatívan befolyásolja a látványt, hogy Switchen, kézi üzemmódban már egészen apróak lesznek a kijelzőn látható dolgok, ami valljuk be nem a legszerencsésebb egy ilyen anyagban. A hangok is rendben voltak minden megfelelően csilingel, durrog és zörög, emellett igazán adrenalinpumpáló zenék gondoskodnak az aláfestésről.
Összességében a DariusBurst: Another Chronicle EX+ egy tök jó kis újrakiadása egy olyan zseniális játéknak, amit már annyit koptattunk PSP-n, szerencsésebbek még akár a játéktermekben is. Azonban, aki a zsánert nem kedveli, az nem ettől a címtől fog szerelembe esni, tehát meneküljön inkább fejvesztve, ha rá akarják sózni. Annak azonban, aki szimpatizál az efféle bullet hell címekkel és esetleg kimaradt az eddigi repertoárból, az bátran essen neki, mert hatalmas élményt kínál. Mire vártok még? Irány a mélyűr és lőjjétek halomra ami szembejön!
Legutóbb ezt teszteltük: