Game Builder Garage – játékteszt


Game Builder Garage key art

Fejlesztő: Nintendo; Kiadó: Nintendo; Platform: Nintendo Switch

Ti is gyerekkorotok óta agyaltok egy vagy több saját játék elkészítésén? Azt hiszem, nem vagyok egyedül, ezzel a vágyammal, most viszont hála a Nintendónak és a Game Builder Garage-nak, ezt az érzést csillapíthatjuk a cég hibrid konzolján.

programmingScreenVideójátékot készíteni nem egyszerű feladat, jól összehangolt és kimagasló szakértelemmel rendelkező csapatok erejükön felül dolgoznak éjt nappallá téve, hogy nekünk játékosoknak jusson betevő falat az arcunkba. A mára már milliárdos üzletággá nőtt piacra azonban egyre több független, kis stúdió igyekszik betörni, gyakran akár egy-egy emberből álló projektekkel tarkítva az amúgy sem éppen fakó palettát. Erre itt vagyunk mi, az álmodozók és vakargatjuk a fejünket, hogy hogyan is kellene ennek nekiállni. Na most a Nintendo-nak hála kapunk egy kis ízelítőt, ebből a komplex szakmából egy jófajta Switch-es program keretében.

stepsAz egészet leginkább egy igazán jópofa tutorialnak tudnám leírni, hét darab, egyre nehezedő és egyre összetettebb leckén keresztül van lehetőségünk elsajátítani a Game Builder Garage csínját-bínját. Említésre méltó, hogy Bob, a program házigazdája nagyon szórakoztatóan és humorosan fog minket bevezetni a programozás effajta intuitív, vizuális környezetébe. Mert noha játékosan is, de bizony itt a programozás és a strukturált gondolkodás alapjait fogjuk elsajátítani, a játékbeli programozási nyelvre és eszköztárra kihegyezve.

nodonMindezt nodonok segítségével lesz lehetőségünk elsajátítani, ezek nem mások, mint a játékkészítésünk eszközei. Mindegyiknek megvan a maga személyisége és szerepe a kreálmányunkban. Legyen szó akár arról, hogy egy karakter ugrik, amikor megnyomsz egy gombot, vagy arról, zenét rendelsz egy eseményhez, vagy akár arról, hogy a gravitációt manipulálod. Mindenre létezik egy kedves kis nodon, akiknek személyisége tovább színesíti az amúgy is elég tarka tervezőasztalunkat és kellően feldobják a folyamatok kevésbé izgalmas részeit. Ami viszont a legszebb az egészben, hogy a programozás alapjai és bizonyos logikai összefüggések úgy kúsznak be a tudatunkba, hogy azt szórakozásként fogjuk fel.

checkpointFontos, hogy megjegyezzem a leckék rövidnek indulnak, az első kb. 20-30 perces. Azonban gyorsan felugrunk az összetettebb feladványokhoz, ahol már gyakran fogunk 80 percet is elszöszmötölni. Ez alatt az idő alatt viszont szépen fokozatosan építjük a dedikált programot, egészen a tökéletes működésig, melynek végső lépése általában a személyre szabás lesz, ahol is saját szánk ízére formálhatjuk a korábban megkreált játékot. A leckéket követően kvízeket is teljesítenünk kell, amiben a korábban megtanult praktikákat alkalmazva kell megoldanunk specifikus feladatokat, ezzel tökéletesítve az elsajátított tudás gyakorlati alkalmazását.

Az a rendkívül szuper dolog a Game Builder Garage-ban, hogy úgy tudunk tanulni és programozási ismeretekre szert tenni, hogy közben remekül szórakozunk. Az pedig már külön hab a tortán, hogy a Nintendo Switch-nek hála ezt akár buszon, vagy a WC-n ülve is megtehetjük. Némi programozási alapismerettel rendelkezem, így bátran állíthatom, hogy az itt megismert dolgok valóban a helyes és valódi alapokba vezetnek be minket, valóban olyan tudásra tehetünk szert, ami segít elmélyíteni a már meglévő, vagy segít megágyazni a megszerzendő tudásunknak.
Lényegében a Game Builder Garage-t bátran ajánlom bárkinek, aki tenne vele egy próbát, ugyanis egy perc sem érződik menet közben elvesztegetett időnek. Azonban kimondottan azon ifjaknak lesz szerencsés az ismerkedés, akiket az informatika ilyetén elsajátítására kárhoztatnak a szülők. Remek alapja lehet bármilyen jövőbeli tudásépítésnek, annak ellenére, hogy valódi kódot nem fogunk látni a játékban. Meglátásom szerint, ha anno nekem is egy ilyen közegben próbálták volna átadni az összefüggéseket és nem a Turbo Pascal statikus, kék képernyőjét kellett volna bámulnom hosszú órákon át, lehet már el is készítettem volna az első saját játékomat.8.szék

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Tormented Souls – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Jeges pokol - kritika
Következő cikk Animációs és filmes utalásokból összerakták a Csillagok háborúja IV. epizódját