Centipede: Recharged – játékteszt


keyart 2Fejlesztő: Adamvision Studios, SneakyBox; Kiadó: Atari; Platform: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series S|X, Switch, Atari VCS

Megújult köntösben tért vissza a videojátékok aranykorszakának egyik legnépszerűbb címe, a Centipede.

Elsőként 1981-ben jelent meg árkád gépekre a Centipede: kereskedelmi szempontból nézve rögvest az egyik legnagyobb érdeklődést övező játékká vált, főleg, hogy ez volt az első olyan cím, mely a szebbik nem szimpátiáját is elnyerte. Az adaptációk persze nem maradtak el, az Atari klasszikusát kiadták a cég valamennyi 8 bites számítógépére, illetve idővel valamilyen formában C64-re, ZX Spectrumra és ’99-ig szinte összes létező gép- és konzoltípusra ellátogatott.

1 4A fix nézetű lövöldözős játékban az az egyszerű cél hárul ránk, hogy a legmagasabb pontszám elérése érdekében megszabaduljunk a lehető legtöbb gombától és százlábútól. Az eredeti változatnak, csakúgy, mint a felturbózott Centipede: Recharged c. játéknak voltaképpen nincs semmiféle háttértörténete. Ebből a szempontból felejthető újítást sikerült összehoznia a társfejlesztésben illetékes SneakyBox művészeti vezetőjének, ugyanis a játékos által irányított űrhajó pilótafülkéjében egy apró lézerstukkeres lény üldögél.

2 4Az ellenséges ízeltlábúak új fajokkal bővültek, mivel most már a képernyő középen rohangáló skorpiók, fungusokat potyogtató bolhák és kiszámíthatatlan mozgású pókok is a vesztünket akarják. Az utóbbit a többletpontok mellett azért is érdemes legyűrnünk, mert kitinváza 13+1 eltérő power-upot rejt. Ezek javarészt ideiglenes fegyverek, amikkel hatékonyabb a pontszerzés, ugyanakkor az egyik képesség, a feltámasztás csak kooperatív módban érhető el. Sajnos a multiplayer játékmenetet kizárólag lokálisan nyüstölhetjük, és a legrosszabb az egészben, hogy PC-n két kontroller szükséges hozzá, tudniillik nincs olyan opció, hogy az egyik delikvens billentyűzettel, a második pedig gamepaddal darál.

4 1Egyedül vagy társunkkal két játékmód közül mazsolázhatunk: a non-stop akciózást az Arcade-ben találjuk meg, míg a Challanges menüben a játék adottságainak megfelelően 30 különböző kihívást teljesíthetünk. Viszonylag soknak tűnik ez a szám, azonban jómagam számára gyér próbatételt nyújtottak a maximum 1-3 perc hosszúságú pályák.

Nagyjából ennyiben kifullad a Centipede: Recharged. Néhány óra erejéig szórakoztató shoot ’em up és az atmoszféráját nem érheti panasz, de szűkös tulajdonságai miatt csak egy korrektül elkészített remake, amely gyaníthatóan csak akkor fog bővülni, ha (újra?) megtalálja rajongói bázisát – ám ilyen kevés tartalom mellett erre kevés esélyt látok.10 6

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Death Stranding Director’s Cut – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Death Stranding Director's Cut - játékteszt
Következő cikk Nincs idő meghalni - kritika