Dread Templar – játékteszt


keyart 3Fejlesztő: T19 Games; Kiadó: Fulqrum Games; Platform: PC

Jelenleg Korai hozzáférésben érhető el a Dread Templar, s a tapasztaltak alapján nyomós érvek állnak amellett, hogy jó úton halad a fejlesztése.

Az előkészületek első fázisának idején még úgy tűnt, hogy a T19 játéka a Hell Hunt címét viseli, de szóló alkotója a Korai hozzáférésbe való csatlakozás előtt a Dread Templar mellett döntött. A ’90-es évek FPS-eit idéző akciójáték főszereplője egy bosszúszomjas templomos, aki a pokolba utazik, hogy megtisztítsa a sötét birodalmat. A lovag bőrébe bújva a játékosnak változatos feladványokat szükséges megoldania, miközben brutális démoni lényekkel hadakozva kell teljesítenie a végső megmérettetést, vagyis megküzdeni a főellenféllel. A most startoló Early Access verzióban mindezt két epizódban tehetjük meg, melyek fejenként öt vérben tocsogó pályát tartalmaznak.

1 5Sokáig azt gondoltam, hogy a retro shooterekből kihagyhatatlan funkció a térkép, azonban a pixel art grafikájú Dread Templar faék egyszerűségű zónái összességében logikus felépítésűek, így az ezúttal legkevésbé sem hiányzik. Tekintélyes mennyiségű mordály áll rendelkezésünkre, szám szerint 10 félét kaphatunk magunkhoz, de a leghasznosabb partnerünknek mindvégig katanáink bizonyulnak. Élőhalott ellenségeinkből pedig momentán tizenöt fajtát szabdalhatunk/lőhetünk ripityára, és tesztalanyunk mechanikája nem rejti véka alá, hogy alkotójára nagy hatást gyakoroltak olyan klasszikus játékok, mint például a Quake, a Heretic vagy a Blood. A pályák felépítése szintén kísértetiesen emlékeztet eme címekre, tudniillik amellett, hogy továbbjutáshoz időről időre kulcsokat kell gyűjtögetnünk, s titkos ajtókat is felfedezhetünk különböző fejtörők megoldása után.

2 5A rejtett zugok mögött többnyire lőszer ütheti markunkat, ugyanakkor elszórtan szert tehetünk roguelike címekben jellemző tulajdonságú fegyver fejlesztési képességekre (úgymint kapacitás bővítés, erősség, stb.), amiket a pályákon található oltároknál tudunk felhasználni. Érdekesség, hogy játékállásunkat hasonló fixen elhelyezett pontokon menthetjük el, ám ennek kevés értelmét láttam, mivel a bejárható területek nem túl nagyok vagy bonyolultak. Legfeljebb nehezebb fokozaton akad némi létjogosultságuk, mivel ebben az esetben gyakorlatilag ki van centizve a muníciónk és az életerőnk. A legélesebb szituációkban még inkább érdemes kihasználni a bullet time adta lehetőségeket: a képernyő felső részén található kék csík jelzi, hogy mennyi időnk van lassított tempóban lövöldöznünk. Ezt úgy tudjuk maximalizálni, ha normál idősíkban aprítjuk nemeziseinket vagy felvesszük az apró, kéken világító gömböket.

Érdemes megemlíteni, hogy a bevezető helyszínek igencsak kreatí felépítésűek, ám az első epizód harmadik fejezete után úgy éreztem, hogy ellőtték az összes puskaport és kissé sablonossá váltak a pályák. Mindazonáltal összességében izgalmakkal teli első személynézetű lövöldözős játékról van szó, a végleges változata jelen állás szerint 2022 harmadik negyedévében jelenik meg.7 szék

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Centipede: Recharged – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A legjobb Netflix doku, amit a Netflix sem mer leadni
Következő cikk 22 kérdésre válaszol Daniel Craig a James Bond-filmek kapcsán