Fejlesztő: Turtle Rock Studios; Kiadó: Warner Bros. Games; Platform: PC, PS4|5, Xbox One & Series X|S
Megérkeztek a Back 4 Blood élőhalottjai: a béta időszak alatt világszerte 5,6 millió játékos várt rájuk, a végeredmény összességében pozitív. Nagyszerű lövöldözős túlélő játék, melyen azért van még mit csiszolni.
Az elmúlt hónapokban rendesen el vannak kényeztetve vállalható játékokkal a kooperatív túlélő FPS-ek rajongói: szeptember elején jelent meg az Alien: Fireteam Elite, amiben a xenomorph-ok legkülönbözőbb példányait apríthatjuk miszlikbe, illetve alig néhány héttel később debütált a nagysikerű Z világháború című akció-horror mozi által inspirált World War Z: Aftermath, melyben a zombi hordák olyan gyorsan rohannak – jellemzően felénk –, hogy azt a tempót még talán Forrest Gump is megirigyelné. A félreértések elkerülése végett annyit leszögeznék, hogy a Back 4 Bloodban hivatalosan nem (csak) élőhalottakat, hanem üldözötteket lőhetünk darabokra. A hivatalos angol elnevezésük nem „Freakers”, mint a remek Days Gone esetében, hanem ezúttal „Ridden”.



Látvány és hangeffektusok szempontjából rossz szavunk sem lehet, s a klausztrofób hangulat is teljesen rendben van. A szinkronhangok hozzák ugyanazt a vicces és közhelyes, de mulatságos egysorosakat, mint a Left 4 Deadben. Ám a Back 4 Blood nem mentes az apró hibáktól és furcsaságoktól. Példának okán az olykor lecövekelő zombik és a szólóban segítségünkre lévő AI társak nagyobb hordák ellen teljesen megzavarodnak és finoman szólva haszontalanok. Mindazonáltal idővel biztos vagyok benne, hogy orvosolják az eddig felmerülő hibákat. Ha eddig nem történt meg, leárazáskor érdemes a várhatóan három új küldetést és számos egyelőre ismeretlen tartalmat magában foglaló Annual Pass DLC-t beszerezni.
Legutóbb ezt teszteltük:


