Back 4 Blood – játékteszt


keyart 6Fejlesztő: Turtle Rock Studios; Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment; Platform: PC, PS4|5, Xbox One & Series X|S

Megérkeztek a Back 4 Blood élőhalottjai: a béta időszak alatt világszerte 5,6 millió játékos várt rájuk, a végeredmény összességében pozitív. Nagyszerű lövöldözős túlélő játék, melyen azért van még mit csiszolni.

Az elmúlt hónapokban rendesen el vannak kényeztetve vállalható játékokkal a kooperatív túlélő FPS-ek rajongói: szeptember elején jelent meg az Alien: Fireteam Elite, amiben a xenomorph-ok legkülönbözőbb példányait apríthatjuk miszlikbe, illetve alig néhány héttel később debütált a nagysikerű Z világháború című akció-horror mozi által inspirált World War Z: Aftermath, melyben a zombi hordák olyan gyorsan rohannak – jellemzően felénk –, hogy azt a tempót még talán Forrest Gump is megirigyelné. A félreértések elkerülése végett annyit leszögeznék, hogy a Back 4 Bloodban hivatalosan nem (csak) élőhalottakat, hanem üldözötteket lőhetünk darabokra. A hivatalos angol elnevezésük nem „Freakers”, mint a remek Days Gone esetében, hanem ezúttal „Ridden”.

1 5Nos, eme körülmények között és az egyszerűség kedvéért mégiscsak maradnék a z-vel kezdődő titulusnál a Turtle Rock Studios játékának esetében, ami az idei utolsó negyedév talán egyik legjobban várt nagyszabású produktuma. A Back 4 Blood nem kisebb feladatra vállalkozott, minthogy a cég korábbi zombi mészárlás után hagyott – nem létező – űrt betöltse. A 2007-ben megjelent Left 4 Dead ugyanis a mai napig népszerű játéknak örvend; olyannyira, hogy az egy évvel későbbi folytatása a közelmúltban új pályákkal is bővült. Ennek tudatában kíváncsian vártam, hogy az eredeti alkotócsapat mi olyat tudott összetákolni, amivel a régi motoros rajongókat át tudják csábítani jelenlegi tesztalanyunkhoz.

2 5Nem kertelek, az Evolve fejlesztőcsapata kiállta a próbatételt: a Back 4 Blood hozza a hasonlóan pörgős s szórakoztató hentelést, amit a L4D mai napig képes nyújtani. A játékmenet totál ugyanaz, mint volt: vagyis a fejezetek során négy – de összesen nyolc – választható karakter közül mazsolázhatunk, akikkel voltaképpen a legváltozatosabb szörnyszülötteket szétlőve kell A-ból B-be jutnunk. Csakhogy a testreszabható külcsín mellett újdonság, hogy mindegyik szereplő eltérő tulajdonságokkal, kvázi perkekkel rendelkezik. A pályákon barangolva véletlenszerűen fegyvereket és pénzt is találhatunk. Utóbbit az etapok kezdetekor herdálhatunk el stukkerekre, gránátokra, hangtompítóra, de akár egyéb kiegészítőkre is, mint például életerő növelőkre vagy barkácsfelszerelésre (spéci ajtókat és táskákat nyithatunk ki vele). Mindent egybevetve igazán klassz lett a testreszabási lehetőség és biztos vagyok benne, hogy mindenki megtalálja a megfelelő kombinációt.

3 4A legszembetűnőbb újítást azonban a vadiúj és sok másik játékban egyre népszerűbb (?) kártyarendszer hozza. Gyakorlatilag paklikat kell készítenünk: minél többet játszunk, annál több kártyát kapunk. Vannak olyan kártyák, amiket az új szintek indításakor automatikusan felajánlja játék: hosszú a lista, hogy mi mindent kezdhetünk velük, de közülük az értelmesebbek az állóképességünket vagy a hp-nkat növelik, esetleg a csapat lőszertárának kapacitása bővül. Ugyanakkor vannak zsugák, mely felerősíti ellenlábasainkat vagy szétködösíti a pályát. A teknős brigád ezzel a húzással valószínűleg az újrajátszhatósági faktort igyekezett megtoldani, ugyanakkor a játék jelen állapotában kevés a „negatív kártya” ahhoz, hogy ez a B4B-ra hosszú távon ez igaz legyen.

Látvány és hangeffektusok szempontjából rossz szavunk sem lehet, s a klausztrofób hangulat is teljesen rendben van. A szinkronhangok hozzák ugyanazt a vicces és közhelyes, de mulatságos egysorosakat, mint a Left 4 Deadben. Ám a Back 4 Blood nem mentes az apró hibáktól és furcsaságoktól. Példának okán az olykor lecövekelő zombik és a szólóban segítségünkre lévő AI társak nagyobb hordák ellen teljesen megzavarodnak és finoman szólva haszontalanok. Mindazonáltal idővel biztos vagyok benne, hogy orvosolják az eddig felmerülő hibákat. Ha eddig nem történt meg, leárazáskor érdemes a várhatóan három új küldetést és számos egyelőre ismeretlen tartalmat magában foglaló Annual Pass DLC-t beszerezni.

75

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Metroid Dread – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Őszintén az összes James Bond-filmről, amiben Sean Connery játszotta a 007-est
Következő cikk Vadlovak – Hortobágyi mese - kritika