Fejlesztő: Eidos-Montréal; Kiadó: Square Enix; Platform: PC, Switch, PS4|5, Xbox One & Series X|S
Fokozódik a Marvel dömping: a héten érkezik mozikba az Örökkévalók, de a népszerű képregényes univerzum videójátékainak rajongói is örülhetnek. Egy remek kalandjáték után a galaxis őrzői ezúttal egy hasonlóan humoros akciójátékkal tértek vissza.
Star-Lord, vagyis honosított nevén Űr-Lord bőrébe bújhatunk a Marvel’s Guardians of the Galaxy című harmadik személynézetű, egyjátékos akció-kalandjátékban. Egy ismeretlen személy katasztrofális események láncolatát indította be, és a frissen alakult csapat vezetőjeként az a feladat hárul ránk, hogy megmentsük az univerzumot. Mindeközben küldetésünk során a legfontosabb pillanatokban gyakran megkérdőjelezhető döntéseket hozunk, amivel tovább bonyolítjuk a szövevényes szituációt, így a számkivetett Őrzők a széthullás szélére kerülnek.
A törvényen kívüli brigád tagjai James Gunn azonos című filmjeiből sokak számára ismerősek lehetnek. A történetben Peter Quill mellé csatlakozik Rocket (Mordály), akivel a végigjátszás közepette a lehető legmulatságosabb szájkaraténak lehetünk fültanúi, a vezetői szerep lényegében kettejük állandó vitatárgya. A nyuszi mosómedve hű társaként Grootot üdvözölhetjük, aki jóval szószátyárabb, mint a filmekben, mindazonáltal ezúttal is csak háromszavas kommunikációs formára képes; míg Drax és Gamora karaktere és múltja sokkal inkább emlékeztet a képregényes szerepükre. Thanos lánya ezúttal több egy vonzó, vadóc zöld nőnél, a pusztító pedig nem csupán egy vicces, de butuska hústorony, hanem sokkal inkább kiveszi a részét a sztoriból.
Számos ötletet merít az Eidos-Montréal játéka A galaxis őrzői mozikból, megjelenés és párbeszédek, de még a szinkronhangok alapján is sikerült az alkotóknak megtalálniuk a megfelelő egyensúlyt a szélesvásznú változat és a Marvel népszerű kötetei között. Erre azért volt szükség, mert ekként akartak imponálni a tősgyökeres MCU fanoknak, miközben videojátékos aspektusból szükség volt némi vérfrissítésre. Valljuk be, elég bátortalan húzás lett volna, ha a már meglévő anyagot és a Guardians of the Galaxy eredeti cselekményeit szimplán újra feldolgozzák – a Marvel Studios filmjei iránt valószínűleg ezért is övezi hatalmas érdeklődés.
Bár kalandjaink folyamán felszerezhetünk mindegyik s-fej számára skineket, melyekkel akár ismerős fizimiskát kölcsönözhetünk hőseinknek, kinézetük mindenképpen újszerű, de legalábbis más, mint korábban megszokhattuk. A rendkívül látványos grafika mellett a játék legerősebb része az olykor választható dialógusok, aminek köszönhetően néhány fordulat alkalmával a jeleneteket különböző irányba terelhetjük. Meglepő módon a csacsogás minősége játékhoz képest figyelemre méltóan kidolgozott, s egy-két kikacsintásnak, ergo utalásnak hála szinte a legtöbb – ismerős – helyszínen felfedezhetünk valamiféle „húsvéti tojást”.
Furcsa, de a Marvel’s Guardians of the Galaxy legunalmasabb része a repetitív harcrendszer. A csihi-puhi részek eleinte még korrektek, ám a sokadik szituációnál sablonossá válnak; ugyanakkor bizonyos szempontból nézve bajtársaink képességeit is felhasználhatjuk a küzdelmeink során. Ehhez elég csak megjelölnünk ellenségeinket és kiválasztani szövetségesünk négy különböző tálentumát. Az Őrzők valamennyi tagját felspécizhetjük: magunkhoz kaphatunk kevésbé látható helyeken alkatrészeket, hogy azokat végül munkaasztaloknál szőrős barátunk segítségével elherdáljunk – jellemzően támadó típusú – fejlesztésekre.
A 15-20 órányi játékidőt magába foglaló Marvel’s Guardians of the Galaxy, – melyben elvétve űrhajónkat, a Milanót is kontrollálhatjuk – kifejezetten élvezetes és szórakoztató játék lett, ami nem feledteti a cég bosszúállós blamáját, de kétségtelenül ott van az idei esztendő emlékezetesebb címei között. A két Deus Ex (Human Revolution, Mankind Divided) készítői több, mint harminc ’80-as évek idején született muzsikát zsúfoltak bele: olyan népszerű együttesek máig felejthetetlen nótái csendülnek fel benne, mint például a Kiss, a Soft Cell vagy a New Kids on the Block.
Legutóbb ezt teszteltük: