
Pálinka, szerelmem, légy az enyém!
Szeretne mondani valamit, de ebből a nézőhöz csak félszavak jutnak el Pálfi György legújabb filmjéből. A Mindörökké ijesztően jól időzített megjelenése sem tudta igazán érdekessé tenni azt.
A Mindörökké forgatása még 2015-ben kezdődött, de finanszírozási problémák miatt csak most sikerült befejezni Pálfi György 8. nagyjátékfilmjét. A poszt-apokaliptikus, háború sújtotta magyar-ukrán faluban játszódó történet épp az Oroszország-Ukrajna konfliktus kellős közepén került a mozikba, ami már önmagában elegendő arra, hogy tegyünk vele egy próbát.
Nyugatra mozdult a front a több éve háborúzó Európában, Magyarország és Szlovákia a teljes megsemmisülés szélén áll. Ocsenás János (Polgár Tamás) egy katonai kórházban lábadozik, de mivel sérülései nem súlyosak, elfoglalja magát a szegény falu környékén. János főként egy a környéken lezuhat repülőgép csomagjainak és áldozatainak kifosztásával tölti napjait, reménykedve valami értékes zsákmányban, amit pálinkára cserélhet a helyi kocsmában. Itt ismerkedik meg Béressel (Menszátor Héresz Attila), majd “élettársával” Margitkával (Ubrankovics Júlia), a szellemi fogyatékos nővel, aki vélhetően az egyik repülőgép szerencsétlenség túlélője lehet. Különös szerelmi háromszög alakul ki közöttük, ami veszélyes játék ilyen vészterhes időkben.
Szerettem volna kicsivel többet látni Pálfi víziójából, hiszen a Mindörökké világában alapvetően (nézőként) nem rossz benne lenne. Elképesztő teljesítmény, hogy a 7 évvel ezelőtti, nem túl hosszú anyagból, és persze némi pótforgatásból sikerült összerakni egy ilyen, kétségtelenül egyedi ízű történetet.



