
Vikingek szégyene
A Ragnarök hajnalán a világ még nem, de az Assassin’s Creed: Valhalla teljesen megsemmisült. Az egykor korszakalkotó bérgyilkosos széria „istenszimulátorrá” válása kiteljesedett legújabb kiegészítőjében, de még annak is borzasztóan vérszegény.
Másfél éve jelent meg az Assassin’s Creed széria legújabb fejezete, a Valhalla, ami Eivor, a rettenthetetlen viking bőrébe bújva próbálta tovább építeni az egész világ történelmén átívelő játéksorozat történetét. Az Origins és az Odyssey példáját követve a Valhalla is az újabb, rpg elemekre építő játékmenetet folytatta, a bejárható világ pedig az eddigieknél is nagyobbra duzzadt. Az eleinte bíztató értékeléseket kapott játék valóban megnyerő és hangulatos volt a kezdeti órákban, de az Ubisoft ismételten beleesett a szinte már védjegyének számító hibájába – a játék óriási világát elnyújtott, jelentéktelen történésekkel, sablonos karakterekkel töltötte meg, nem is beszélve azokról a technikai hibákról, melyek igazán látványossá kezdtek válni a közel 70 órás játékidő felénél. A Dawn of Ragnarök kiegészítő előtt már két nagyobb bővítés is érkezett a játékhoz, azonban a kiadó ezúttal jelentős változásokat, sőt, az Istenek erejét ígérte az új, 30-40 órás DLC-ben.
Hát, ebből nem sok minden jött össze…




Nem igazán lehet különbséget tenni a Valhalla és új kiegészítője között, ami már csak azért is felháborító, mert az Ubisoft egészen nagy szavakkal jellemezte az érkező kalandot az elmúlt hónapokban. A kiadó nem csak vásárlóit nézi ismét hülyének, de folytatja a sokak által kedvelt széria teljes leépítését is. Csak remélni tudom, hogy akár természetesen, akár a rendkívül sikeres Elden Ring hatására egyre többen eszmélnek majd rá arra, hogyan lehet egy nyílt világú játékot tartalmasan megtölteni – mert hiába egy működőképes játék a Valhalla, néhány óra játék után nem lehet nem észrevenni azt a mérhetetlen ürességet, ami elejétől a végéig jellemzi.
Legutóbb ezt teszteltük:


