Fejlesztő: Leonard Menchiari, Flying Wild Hog; Kiadó: Devolver Digital; Platform: PC
Kuroszava Akira szamurájfilmjei inspirálták a Trek to Yomi című akciójátékot, aminek két fejezetet tartalmazó tesztverziójába tudtunk belekóstolni.
Várhatóan valamikor e tavasz folyamán jelenik meg a Trek To Yomi teljes verziója (konzolokon is), azonban volt szerencsém PC-n abszolválni a Shadow Warrior 3 lengyel alkotóinak várva várt játékának bevezető pályáit. Az első epizóddal belekóstolhatunk a történetbe, közben pedig elsajátíthatjuk az akcióplatformer mechanikájának csínját-bínját, míg a második etapban kamatoztathatjuk megszerzett tudásunkat. A nagyjából egy órát átölelő játékidőt magába foglaló előszó alapján, s a feudalizmus időszakában játszódó sztori szerint a szamuráj tanonc Hirokit irányítjuk, akinek szenszejével banditák végeznek a városukat ért brutális mészárlás következtében.
A cselekmény ugyan sablonosnak mondható, de Leonard Menchiari író-rendező egészen elképesztő küllemű és aprólékosan kidolgozott játék felett atyáskodott. A Trek to Yomi minden egyes szegletén érezni lehet a Kuroszava-hatást, s néhány párbeszéddel ellátott szcénát leszámítva látványvilágát szinte végig nagytotálban élvezhetjük. És ha már a Tarantino kedvenc direktora a 2.35:1 képarányt favorizálta, jelen tesztalanyunk sem adhatta lejjebb a szintet. A fekete-fehér külcsínnek, plusz a film grainnek, vagyis a szemcsés, illetve olykor felbukkanó zajos effektusoknak köszönhetően hozza a klasszikus japán mozik hamisítatlan hangulatát. Érdemes megnézni, hogy a készítők a legkisebb részletekre is gondosan ügyeltek, a környezeti hatások miatt olyan, mintha A vihar kapujában lennénk. Mozognak a fák, szakad az eső, „élő” természet előtt rohangálhatunk.
A Trek to Yomi irányítása abszolút helyén van, katanánkkal két különböző támadást vethetünk be, amiket akár kombóként is hatványozhatunk, valamint dobókéseket is szórhatunk a rosszarcúak szemei közé. Csakhogy a Settings menüből kivehető, hogy a végleges változatban suriken és íj is bővíti a repertoárunkat. Mindemellett a műfajra jellemző gyűjthető tárgyakat, vagyis a távol-keleti kultúra szerves részét képző relikviákat is bezsákmányolhatunk. Továbbá állóképességünket növelendő fejlesztéseket is találhatunk rejtett zugokban, de néhány bajbajutott megsegítése után ellát minket hasonlókkal.
Még izgalmasabbá teszi a játék összképét, hogy a karakterek nem angolul, hanem japánul szólalnak meg, de persze az érthetőség kedvéért adott több más idegen nyelvre lefordított felirat. Ahogy említettem, a játék „preview” variánsa rövidre sikeredett, ám a későbbiekben összesen négy eltérő nehézségi szint, valamint teljesítmények jelenlegi állásából kiindulva legalább hét fejezet vár a játékosokra, így a teljes játékidő nagyjából megfelel egy egészestés film hosszának.
Legutóbb ezt teszteltük: