Fejlesztő: ThinkingStars; Kiadó: Lightning Games; Platform: PC, PS4, PS5
Cyberpunk hack and slash érkezett: az ANNO: Mutationem egy sokrétegű, szórakoztató akció-kalandjáték, melyben két- és háromdimenziós stílusjegyek keverednek.
Debütáló játékával jelentkezik a csupán öt esztendővel ezelőtt alakult ThingingStars. Jelen tesztalanyunkat olyan emlékezetes közelmúltbéli alkotás inspirálta, mint például a Dead Cells, de a korai Castlevania epizódok is hatalmas ihletet jelentettek a pekingi székhelyű fejlesztők számára, miközben nagy hatást gyakorolt ANNO: Mutationem elborult harcrendszerére a Devil May Cry-sorozat. Mindezt pedig megspékelték a Paper Marióhoz hasonlítható külcsínnel, amiben a 2D és 3D látványvilág sajátosságait ötvözték szemet gyönyörködtető megoldásokkal.
Sőt, ráadásként RPG elemekkel is megtoldották az ANNO: Mutationem című játékot, melynek története szerint Ann bőrébe bújhatunk, aki egy hatalmas metropolisz magányos farkasaként perszonális hadjáratra indul a gonosz nagyvállalatok, titokzatos peremcsoportok és rémisztő szörnyek ellenében. A szavak ideje lejárt, sokkal inkább fegyvereinek hathatós közreműködésével igyekszik igazságot szolgáltatni. Alapvetően három különböző közelharci eszköz áll a rendelkezésére: a kardokkal és elsajátítható kombóinak köszönhetően miszlikbe apríthatja az útjában álló ellenségeit, de olyan klasszikus mordályok is rendelkezésére állnak, mint például a pisztoly vagy az aknavető, ugyanakkor gránátok dobálásában is jeleskedik. Főhősünk ezért gyakorlatilag olyan, akár egy egyszemélyes hadsereg.
Mint fentebb említésre került, a játék előrehaladtával három eltérő erősségű szablya áll rendelkezésünkre. Ezekből találhatunk/vásárolhatunk többféle típust, vagy az arra kijelölt alany segítségével, plusz differens módosításokkal felspécizhetjük azokat, s ez a procedúra végül ahhoz vezet, hogy hatékonyabbá válnak a nemeziseink kaszabolásában. Persze ehhez alapvetően nem pénz szükséges, hanem mindenekelőtt guberálnunk kell hozzá alkatrészeket. Cuccokat a játék területein fellelhető dobozokból, ládákból, táskákból vagy szemetesekből halmozhatunk fel. Mindezek társaságában olykor fölösleges kacatokat is zsebre vághatunk, amiket kevéske tőke ellenében értékesíthetünk.
Az NPC-kkel való interakció egészen sokszínű, a legegyszerűbb egyénektől kezdve a leghátborzongatóbb maffiózókon át rengeteg érdekes jellemmel találjuk szemben magunkat, viszont furcsa, de ebből fakadóan valamelyest érthető módon szinkronhangot csak a fontosabb karakterek kölcsönöznek. A főbb misszió mellett számos mellékküldetést is abszolválhatunk, kiváltképpen a játék kezdeti szakaszában érdemes ezekre rágyúrni, ugyanis főszereplőnket is acélosíthatjuk. A támadási- és életerejével együtt harcművészeti tudásának tréningezésével is elbíbelődhetünk.
A spoilerek elkerülése végett lezárásként annyit elárulnék, hogy az ANNO: Mutationem sztorija és mechanikája számos meglepetéssel szolgál, melyek gyakorta újszerűen hatnak, de az első bekezdésből kiindulva alapvetően ismert klisékből épülnek fel. Ám nincs ezzel semmi baj, hisz a játék kivitelezése igencsak színvonalasra sikerült, a ’80-as évek sci-fijeit idéző atmoszférája meg szimplán telitalálat.
Legutóbb ezt teszteltük: