
Meglátni és megszeretni
A 70. életévében járó Jacques Audiard még mindig nagyon érzi és érti, hogy a fiatalokat mi motiválja, mi az, amiért rajonganak, amire vágynak. Az Ahol a nap felkel Párizsban a szerelmet és a sokszínűséget ünnepelve a többi filmjéhez hasonlóan a választásról, a döntéseinkről és annak következményeiről szól. Fekete-fehér képek, elektronikus zene, ismert és kevésbé ismert tehetséges, fiatal színészek, egy újabb emlékezetes mozi a Rozsda és csont, A próféta és a Halálos szívdobbanás forgatókönyvíró-rendezőjétől.
Párizs 13. kerülete a francia főváros jobb alsó csücskében helyezkedik el, így tényleg nem túlzás azt állítani, hogy az itt élőkre süt rá először a nap minden reggel. Ez a kerület az összes közül talán a legszínesebb, már a vietnámi háború elől is érkeztek ide menekültek, akiket a kínaiak követtek, majd az egykori gyarmatokról is sokan leltek itt új otthonra. A városkép is nagyon vegyes, a beton lakótömbök mellett rengeteg az ázsiai üzlet és vállalkozás, de az elmúlt években a nagy francia világcégek is felfedezték maguknak, így a csupa üveg és acél irodaházak is megjelentek. A különféle népek leszármazottai franciaként élik mindennapjaikat és köszönik, tök jól megvannak egymással.
Nora (Noémie Merlant) azért költözik ide, hogy egyetemre járhasson, de amikor összetévesztik egy sokak által ismert online szexmunkással Amber Sweettel (Jehnyy Beth), gonosz tréfát űznek vele. A fejébe veszi, hogy megismerkedik Amberrel, ami egészen különös fordulatot vesz. Telik-múlik az idő, a szereplők már mind mást csináljak, útjaik pedig újra és újra keresztezik egymást, valamilyen módon tulajdonképpen mindenki kapcsolatba kerül a másikkal. 
A 70 éves forgatókönyvíró-rendező abszolút a mában él, érti a jelent, a fiatalok világát, a problémáikat, képes követni az érzéseiket, gondolataikat. Tudja, hogy mire vágynak, mi hajtja őket vagy éppen mitől félnek, mi aggasztja őket és milyen elvárásoknak kell megfelelniük és ennek megfelelően mozgatja, instruálja színészeit is. 
A zenei aláfestés Rone műve, akinek ez már a hetedik filmje és aki a fő motívum mellé minden jelenethez komponált egy fiatalos, hol lassú és érzelmes, hol pedig egy vidám, tettre kész és dinamikus dallamot. Az egész nagyon passzol a cselekményhez és a környezethez, az atmoszféra szerves része, de külön meghallgatva is remek zenei anyag, jellegzetesen francia és kozmopolita egyszerre.
Az Ahol a nap felkel Párizsban óda a fiatalsághoz és Párizs 13. kerületéhez, amit a benne élők kapcsolatain keresztül ismerünk meg. Ugyan nem sűrűn állnak meg itt a turistabuszok, de ennél franciább már nem is lehetne: színes, szenvedélyes, nyüzsgő és élettel teli.


