Krut: The Mythic Wings – játékteszt


krut keyart

Fejlesztő: RSU Horizon, Good Job Multimedia, Pixel Perfex; Kiadó: Blowfish Studios; Platform: PC, PS4|5, Xbox One & Series X|S, Switch

Egy 2018-ban megjelent thaiföldi animációs film alapján készült a Krut: The Mythic Wings című oldalnézetes akciójáték, amiben belekóstolhatunk a délkelet-ázsiai mitológiába – de nem úgy, ahogy szeretnénk.

Bizakodásunk már a játék indítását követően, a főmenübe lépéskor alább hagy. Idejét múlt, végtelenül egyszerű kezelőfelület és beállítások bukkannak fel, amiket a PC-s verzió próbatétele apropóján szinte egyáltalán nem vagy alig lehet kalibrálni. A fixen konfigurált direkció mellett négy különböző gomb közreműködésével irányíthatjuk főszereplőnket, egy vörös színű humanoid sast. De ne szaladjunk ennyire előre a Krut: The Mythic Wings kivesézésének tekintetében: lássuk, hogy dióhéjban mit érdemes tudni tesztalanyunkról.

krut1

A Krut: The Himmaphan Warriors című 2018-as thaiföldi 3D animációs mozi alapján készült oldalnézetes hack and slash program története szerint a Himmaphan nevű elvarázsolt szigeten járunk, ahol egy rendesen helyben hagyott garuda harcos bőrébe bújhatunk, akinek otthonát és népét rosszarcú ogrék tették a földdel egyellővé. A sérült csőrös találkozik egy titokzatos szerzettel, ki megajándékozza a mitikus szárnyakkal. A legenda szerint a régi időkben egy hős használta ezeket a felszereléseket, amikkel végül többszáz évet felölelő békét teremtett.

krut2

A játékmenet során rohangálásunk közepette kardunkkal és varázserőnkkel kell kiiktatnunk minden egyes utunkba kerülő ellenséges lényt. Mindezt hat változatos küllemű pályán tehetjük meg, de lényegében a nemeziseink fizimiskáját és ebből adódóan talentumaikat leszámítva végig hasonló szintű kihívásba ütközünk. Jellemzően simán elugrálhatunk felettük, ugyanis az AI kidolgozottsága rendkívül kezdetleges és még annál lomhább. Ha így teszünk, azzal kockára tesszük az érme gyűjtésének lehetőségét, mivel a szintek között és végén olyan főellenfél várakozik ránk, kik felett felspécizve könnyebben győzedelmeskedhetünk.

krut3

Mindig a zúzósabb(nak tűnő) teremtmények előtt találhatóak meg az óriási sziklák, melyek 1000 pénzért cserében először mentési ponttá avanzsálódnak, majd csak utána tudunk röpképtelen madárkánk számára nagyobb élterőt vagy varázserőt, esetleg hosszabb kombót vásárolni. Utóbbit gyakorlatilag hiába vetjük be az óriás rákok, vízköpők és orkok elleni ádáz küzdelmekben, kényük-kedvük szerint kontráznak le bennünket és a támadási erejük arányaiban jóval hatékonyabb a miénknél még lekönnyebb fokozaton is. A balansz így közepesre vagy nehézre állítva még az összefoglaltaknál is problémásabb.

Külcsín és hangulat szempontjából minimum 25 évvel le van maradva a Krut, de a fő gyengeségeit a kidolgozatlan mesterséges intelligenciában és a csapnivaló pályatervezésben véltem felfedezni. Van úgy, hogy bárminemű megmérettetés nélkül percekig csak futunk, majd egyszer-kétszer ugrálnunk kell és ismét csörtetnünk, de ez a játék azért mégsem sétálószimulátorként lett promótálva.

10 4

 


Legutóbb ezt teszteltük:

Deliver Us The Moon – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Barry 3. évad - kritika
Következő cikk Oxide Room 104 – játékteszt