
Oh Mr. Sandman, bring me a dream…
Pár éve, mikor Az elveszett próféciák alias Good Omens sorozat kijött, nézők tömkelege, köztük én is, ódákat zengtem arról, milyen hű az adaptáció az eredeti könyvhöz. Persze ilyenkor sosem 100%-os megfilmesítésről beszélünk, hanem arról, amikor minden főbb esemény és fontos üzenet a helyén van a cselekményben, a karakterek hűek ahhoz, ahogyan ki lettek találva és még ha néhol rövidítenek is, vagy egy-egy részletet kihagynak, összegészében nem sérül a lelke a műnek.
Ez két módon lehetséges: az egyik esetben a film vagy sorozat készítői eleve rajongók, akik mélyen elmerültek az alapanyagban és megértették az író szándékát, míg a másikban (amennyiben ez lehetséges) konkrétan bevonják az írót a forgatókönyvírásba és a forgatás menetébe. Így bármilyen kérdés felmerülésekor a forrás adja meg a választ, és még jó esetben meg is fogadják a javaslatát. Ez történt a Good Omens esetében és szerencsére most a Sandman sorozatnál is.





Még az egy-két jelenetes szerepekben is a szakma krémje van, hiszen az egyik álom hangját Mark Hamill adta. Akadnak persze gyengébb alakítások is. Jenna Coleman-t szeretjük, de nála kissé felesleges volt a nemcsere, nem is tudta úgy megtölteni élettel Joanna Constantine szerepét, ahogyan a Rose Walkert alakító Vanesu Samunyai is halvány lenyomata volt a képregényes változatának. Ha már a rossz elemeknél járunk, negatívumként még megemlíteném a sok helyen erősen döcögő CGI-t, amit viszont a részletgazdagon megépített díszlet ellensúlyoz, különösen az Álomvilágba vezető kapu, amit hat méter magasságig tényleg megvalósítottak. Egyébiránt nem lehet okunk a panaszra, a zene és a helyszínek emlékezetes atmoszférát varázsolnak. Egyszerűen jó nézni.
Szóval ilyen volt a Sandman első felvonása. Reménykeltő indítás, ami után csak várjuk a folytatást.



