NeverAwake – játékteszt


neverawake keyart

Fejlesztő: Phoenixx; Kiadó: Neotro Inc.; Platform: PC, majd 2023 január 19-től Switch, PS4|5

Oldalnézetes lövöldözős játék még soha nem kapott annyira szívszorító háttértörténetet, mint a NeverAwake, amiben olyan erős témák kerülnek terítékre, mint a zaklatás, a családon belüli erőszak és a rémálmok.

A NeverAwake középpontjában egy Rem nevű fiatal leányzó található, aki súlyos baleset miatt kómába kerül – azonban az élet ezen felül sem bánt vele kesztyűs kézzel. Szülei szinte semmiben nem támogatják és barátai is régóta elhatárolódtak tőle. Alvás közben megismerhetjük nyomasztó gondolatait és az ismerőseivel való szövevényes kapcsolatát, de még fontosabb, hogy alteregójának bőrében megkezdi utazását a gyógyulás felé, minek következtében önmaga mellett szembe kell néznie legnagyobb félelmeivel.

neverawake 1

A Vritra című négy esztendővel ezelőtt megjelent shoot ’em up játék japán alkotói ugyan nem tántorodtak el bejáratott műfajuktól, ám ezúttal nem a megszokott tálalást kínálják annak kedvelőinek. A NeverAwake főszereplőjének saját démonjaival kell megküzdenie: rossz emlékeket idéző különös teremtmények igyekeznek életére törni, akik egytől-egyig utalásként hatnak az éber világban történt szomorú eseményekre. A lányt irányítva célunk alapvetően nem csupán az, hogy leszámoljunk traumáival, hanem hogy visszanyerjük lelki üdvösségét.

neverawake 2

Ennek elérésében persze közrejátszik, hogy repkedő főhősünkkel az utunkba kerülő ellenségeinket meg kell semmisítenünk. A célunk viszont csak félig-meddig ez, hiszen kiiktatásuk után spiritusz gömbök potyognak ki belőlük, melyekből minden egyes pályán össze kell gyűjtenünk a megfelelő mennyiségűt, ha el akarunk jutni a két különböző végkifejletig.

neverawake 3

Stukkerünk alapvetően egy végtelen munícióból álló automata gépfegyver, aminek alternatív tűzereje eltérő lehet, hisz az összesen 80 változatos kihívást rejtő szint teljesítése után temérdek választható képességre tehetünk szert. Ekként fordulhat elő az is, hogy akár saját kvalitásunkat is fejleszthetjük, így példának okán megnövelhetjük gyorsaságunkat, ideiglenesen sérthetetlenek lehetünk vagy fokozhatjuk tűzerőnket.

Habár tesztalanyunk egy oldalnézetes árkád alkotás, ezzel együtt meglepően erős mondanivalóval bír. És annak tükrében, hogy napjainkban gyakorta mennyire eltorzult az emberek közötti valós kommunikáció, egészen fontos tematikák kerülnek terítékre. Talán nem ez a játékstílus a legmegfelelőbb prezentációja az efféle depressziós hangulat előadásának, de mindenképpen remek és egyedi próbálkozás.

6. szék

 

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

No Place for Bravery – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Mark Wahlberg megdöbbentően sokat beszélgetett állatokkal a filmjeiben
Következő cikk Ecc, pecc, ki lehetsz? - kritika