
Bárcsak a film címe a hosszát jelölné. Másodpercben. Mert a 65 című sci-fi túlélőhorrorba oltott családi vígjátékban minden egyes perc örökkévalóságnak tűnik az igénytelenség és fantáziátlanság univerzumában.
Őszintén, lövésem sincs, hogy Adam Drivert a nyilvánvaló anyagiakon kívül mi vette rá, hogy ebben a filmben szerepeljen. Illetve talán egy lövés lehet, ami szóba jöhet: ebben a filmben leszerelt tengerészgyalogosként újra puskával vagánykodhatott. De valójában egy olyan színész, aki után kapkod Jim Jarmush, Noah Baumbach, Martin Scorsese, és a Star Wars saga alkotói is, az tényleg erre vágyna? Kétlem. Sajnos van egy másik tippem, miszerint Driver boldog apukaként (épp a második gyermekükkel várandós a felesége) szeretett volna egy olyan filmben játszani, ahol csillogtathatja atyai képességeit. Az egészben az a legszomorúbb, hogy tudvalevő, sosem szokta visszanézni filmszerepeit, még interjúkat is megszakít, ha levetítenek neki jelenetet korábbi munkáiból. Tehát soha nem láthatja, hogy micsoda fércműben volt kénytelen a teljesen következetlen rendezői utasítások szerint nevetséges és kínos jelenetekben elpazarolni, a komoly díjakkal elismert színészi tehetségét.


Van egy lányától reménytelenül elszakított főszereplőnk, egy ellenséges lényekkel teli bolygónk, mi kellhet még? Koa (hawaii nyelven harcost jelent Ariana Greenblatt karaktere) a vadóc hiányzik, de hamar megkapjuk őt is. Mert így hívják a másik népcsoportból származó kamaszlányt, aki csodával határos módon túlélte a zuhanást, de semmilyen közös nyelvet nem beszél a szerencsétlenül járt apukával. Egy szót viszont gyorsan eltanulnak egymástól: a család. Oda kell hazajutni, mindenáron. Innentől pedig Dominic Torettot megszégyenítő család-szajkózás megy a főszereplők halálos iramában, amiben a rájuk leselkedő veszélyek elől menekülnek. A bolygó folyamatosan ki akarja nyírni őket, és ezt átlagosnak is nehezen nevezhető, horrorisztikus elemekkel tűzdelt thrillerben adja a film a néző tudtára. Ezt követően a jumpscare-ek és egyéb klisés, a néző idegrendszerét próbára tevő, rosszul vágott támadásokból véletlenszerű jelenetekben átugrunk családi vígjátékba.
Nem véletlen említettem az elején a számítógépén játszó kölyköt, mert a 65 sztorija a tucatszám gyártott lövöldözős sci-fi akciójátékok színvonalával vetekszik, csak erre eltapsoltak 45 millió dollárt, meg egy A listás sztárszínész tehetségét. A film célcsoportjának figyelmen kívül hagyásáról nem is beszélve. Mert a 65 horrorisztikus sci-fi thrillernek túl érzelgős, családi vígjátéknak durva és erőszakos (16-os karika, szevasz), szóval két galaxis között a kietlen űrbe zuhan. Remélem a direktorok megnéznek majd pár alkotást, ami képes volt az izgalmas, akár hátborzongató sci-fi műfajt a könnyedebben fogyasztható, családbarát formulával ötvözni, mert van egy pár. Finch, Okja, Love and Monsters, Rocketeer, de még a sokak által gyengének tartott Tomorrowland is fényévekre van a 65 káoszától.
Sokat méltattam ennek a filmnek a gyengeségeit, többet is, mint érdemelt volna. De meg kell hagyni, nem egy Ed Wood alkotásait idéző totál rendezői blamázs, és biztos vagyok benne, hogy lesz, aki szereti majd a maga bizarr egyvelegében. Például van benne egy drámai fordulat Mills a lányához, és Koához fűzött viszonyában, ami ad némi pikantériát a sztorinak, de sajnos ez teljesen elvész a klisék és az erőltetett ötletek csillagködében. Illetve akad egy egész kreatív akciójelenet, ahol egy hosszú snittben a kamera csak a hologramját mutatja a küzdő feleknek. De végül mégis az az érzés jár át, hogy katasztrófaturista vagyok, aki Adam Driver karrierjének fekete lyukba zuhanását nézi végig. Ezt viszont ennyi ideig nézni kifejezetten nem jó érzés. Szerintem, ha a sci-fi bolond kisdiák összedob egy 65 másodperces tiktok animációs videót média faktra, mindenki jobban járt volna.


