Trepang2 – játékteszt


trepang20

Fejlesztő: Trepang Studios; Kiadó: Team17; Platform: PC

A Trepang2-t mintha már játszottuk volna a 2000-es évek egyik ismert pszichológiai horrorjának tálalásában. Ezúttal egy remake szerűség került terítékre, ami összességében egy hangulatos, de helyenként ötlettelen akciólövölde.

Már a korai kedvcsinálókat látva bátran kijelenthető volt, hogy a Trepang2 tulajdonképpen nem könyvelhető el másként, mint a 2005-ben megjelent F.E.A.R. nem hivatalos újrafeldolgozásának. Lényegében valamennyi szempontot figyelembe véve sikerült azt lemásolni és játékmenete szinte egy az egyben lekopírozta a neves elődöt. De miért vásárolja meg magának az érdeklődő a 2017 tájékán fejlesztésnek indult akció FPS-t, ha még mindig elérhető annak kvázi eredeti változata? A kérdés minden bizonnyal jogos lehet azok számára, akiknek hozzám hasonlóan volt szerencséje például a Monolith üdvöskéjéhez, viszont tesztalanyunk nyúlfarknyi történetéről dióhéjban annyit érdemes tudni, hogy egy fogva tartott spéci szuperkatona bőrében találjuk magunkat, kivel rejtélyes körülmények között sikeresen kiszabadulunk. Emlékeink teljesen feledésbe merültek, de harcászati képességeink lassan újra aktiválódnak. A célunk így nem lehet más, minthogy felgöngyölítsük a szálakat, miközben leszámolunk a csúnya gazfickókkal.

trepang21

Bullet time, láthatatlanság, nonstop fegyverropogás és csúszkálás: szűkös folyosóit járva lényegében kimerül ennyiben a fejlesztők debütáló címe, azonban egyszerűsége ellenére prezentációja kifejezetten hangulatosan sikerült. Az UE4-ben összetákolt effektusoknak és a morajlásoknak köszönhetően a mintegy 6 órát eltöltött végigjátszás alatt végig izgalomban tartott a Trepang2. Sajnos a helyiségek sablonosak és megvalósításuk alapján arra javallott következtetni, hogy grafikailag felejthető alkotásról beszélünk és az engine-nel való hókuszpókusz volt már látványosabb is, és igazság szerint nem néz ki jobban, mint 18 évvel ezelőtt debütált elődje. Szinte alig találunk valamit, amit darabokká lehet lőni és maguk a missziók sem túl ötletesek.

trepang22

A fő megbízatások során kapcsolók állítgatása mellett jellemzően különböző épületek takarításán fáradozhatunk, ezzel szemben a mellékküldetéseken körökre osztva rendezhetünk vérfürdőt, mindeközben pedig körözött személyek kiiktatásán szorgoskodhatunk. Fegyverarzenálunk tekintetében pisztolytól minigunig lényegében mindent fontosabbat megtalálunk, s ellenségeink is hozzák magukkal ugyanezeket skulókat. Viszont gyakorta bevadulnak és képesek annyira sok kézigránátot dobni, hogy nem győztem azok elől menekülni. És ilyenkor látszódik igazán, hogy mennyire sterilek helyszínek, néhány alkoholos üvegen, monitoron és persze rajtunk kívül nem esik (eshet) bántódása.

trepang23

A pályák különböző szegletein találhatunk apró dobozokat, melyek felszerzésével fegyvereinkhez illeszthető cuccokkal gazdagodunk: ezeket egy hatalmas ládánál hegeszthetjük hozzá kedvenc eszközeinkhez. Rendszerint pozitívum mellett negatív tulajdonsággal is felvértezhetjük őket, de jómagamat egyik alkatrész sem bűvölte el paramétereivel. Továbbá nem sok értelmét láttam elbíbelődni karakterünk ruhatárával, de aki kényszert érez magában, akár zöld vagy rózsaszín hacukát is magára ölthet a főhadiszálláson elhelyezett öltözőszekrénynél.

A Trepang2 egy klisékkel felépített agyatlan akcióorgia, s pont ezt várta tőle az ember. Csak hát dacára annak, hogy ígéretes indie termés került boncasztalunkra, tán jogosan várhattunk többet annál, hogy hozott anyagot ismerős köntösben értékesítsen újra. Több kreativitással és nagyobb készítői szabadsággal emlékezetesebb lehetett volna, így viszont csak egypatronos szórakozási lehetőséget kínál.

6. szék

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

MotoGP 23 – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A hét röhögései (486.)
Következő cikk Greyhill Incident - játékteszt