Fejlesztő: Sobaka Studio; Kiadó: ESDigital Games; Platform: PC, Mac
A Remediumban számtalan lehetőség rejtőzik, de a korai hozzáférésben lévő akciólövölde egyelőre csak az elvárhatót hozza.
Tombol a pestis, s a kihalás szélén lévő emberiség számára mielőbb gyógymódot kell találnunk. Miközben a reneszánsz építészeti stílusra jellemző metropolisz utcái környékén portyázunk, mutáns vadállatok törnek az életünkre. A Remedium alaptörténetébe csupán a hivatalos szinopszis alapján kóstolhatunk bele, mivelhogy indítása után rögtön mélyvízbe pottyanunk, ergo nincs semmiféle átvezető animáció vagy információ arról, hogy „mégis mi a bánatot keresünk ebben ez elátkozott városban”? Az események pedig ezzel együtt épphogy csak kibontakozóban vannak, ugyanis a várhatóan három fejezetre osztott akciójátéknak – a tesztelés idején – a bevezető etapjába kóstolhattunk bele. A mintegy másfél órát felölelő mászkálás és csinnadratta nem bizonyult túl izgalmasnak, viszont összességében van annyira eseménydús, hogy a teljes kiadást a későbbiekben ismét elővegyük.
Korai hozzáférésben érkezett egyelőre kizárólag PC-re a Redeemer és a 9 Monkeys of Shaolin alkotóinak twin stick shootere – de a tervek szerint év vége tájékán 5. generációs konzolokon is tiszteletét teszi. A shoot ’em up alműfajának elnevezésével jómagam csak barátkozni tudok, de friss címünket tulajdonképpen felfoghatjuk kezdőknek szánt Diablóként, merthogy első ránézésre a valamelyest hasonló, de jóval egyszerűbb játékmechanika alá csipetnyi RPG körítés is párosult. Különös módon még (?) nincsenek benne barátságos NPC-k, csakis ellenséges bestiák útján ismerhetjük meg a Remedium sötét világát. Egyelőre nem találkozhatunk sokféle lénnyel, azonban támadási talentumaik változatosnak bizonyultak: a különböző fajta teremtmények első kiiktatása után írásos formában ismerhetjük meg a történetüket.
Két eltérő fegyverrel rendezhetünk vérfürdőt. A kezdeti fázisban kizárólag puskával puffogtathatunk, mely a hordák ellentámadása közben hatékonynak bizonyult, hisz szerteágazó töltényei széles ívben képesek halálos sebet okozni; továbbá magunkhoz kaphatunk gépfegyvert is, amivel a pontosabb és még hatásosabb targetálás mellett messzebbre lőhetünk. Érdemes gyűjtögetnünk a szervizpadoknál található tervrajzokat, ennek köszönhetően alternatív tűzerővel spékelhetjük meg mordályainkat (pl. fagyasztó vagy tüzes lövedék). Muníciónkra szintén érdemes odafigyelni, mert könnyen lenullázhatjuk, ezért javallott minél több hordót és szörnyszülöttet elintéznünk. Mindenesetre az életerőnk ritkán lesz megtépázva, az olykor tucat számban felbukkanó nemeziseink sebzési erejéből hiányzik az egyensúly. Ha mégis sikerül megharmadolni az életerőnket, azt gombnyomásra – rövid időközönként – bármikor feltölthetjük.
Idő előttinek érzem a Remedium megjelenését még akkor is, ha mindez Early Access-ben történt. Az említettek mellett erről tesz tanúbizonyságot az is, hogy gyűjtögethetünk esszenciákat, melynek révén hősünk ellenálló adottságaival babrálhatunk. De hiába tesszük ezt, ugyanis, ha szerzünk belőle egy újat, a korábban megszerzettek eltűnnek. Persze, hosszú távon ez nyilván korrigálásra kerül, de addig is furcsa, hogy félkészen adnak ki egy közel 100%-ban elkészült fejezetet.
Legutóbb ezt teszteltük: